BasBQ
Beef en Steak

Mijn allereerste Pulled Pork

 
 

rkuijer

Kooltjesharker
Berichten
121
Het moest er maar eens van komen, Pulled Pork mijn eerste.
Vanaf zolder hoorde ik al een paar maandjes iets roepen en van de week had ik er genoeg van.
Qua bereiding heb ik het wedstrijd recept van Noskos  http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html aangehouden.
Met een kleine afwijking op de BBQ saus en de rub.
Ik had nog wat Sweet Baby Ray's Hickory & Brown Sugar staan en als rub heb ik de Szeged Rib Rub gebruikt.
Woensdag de boston but van 2,5Kg maar eens uit de vriezer gehaald en rustig laten ontdooien.

Zaterdag hebben we de vetkap een beetje weggehaald.
Het stukje ge?njecteerd met de injectiemix en even goed in de rub gezet.
De keuken heeft het geweten dat ik met een spuit bezig was, onderdruk een spuit uit een stuk vlees halen  :blush:



Toen alles naar tevredenheid was terug in een vacu?mzak gedaan zodat hij nog 1 nachtje in de koelkast kon doorbrengen.

De dag, vanochtend om 09:00 het BGE maar eens aangestoken en de HM klaar gelegd.
Het was ook de eerste keer dat de HM echt gebruikt werd, op de ventilator na dan, deze is nog in de maak.
We hadden vandaag ook nog een verjaardag, in de straat en ik wou het geheel toch in de gaten houden, met de HM is dat een koud kunstje.
Toen de het ei op temperatuur was de het stukje vlees op de BBQ geplaatst en begonnen met de stabiel krijgen van de temperatuur.



In het begin gaf de HM een pit temperatuur aan van 118 graden terwijl de dome thermometer 150 aan gaf.
Een verschil had ik wel verwacht maar zo groot niet.
Toen ik de pit probe verlegde naar een ander hoekje schoot die op eens door naar de 145 graden  :-S
SCHUIVEN DICHT en wachten maar.



Toen de but de 74 graden aan tikte hebben we hem lekker de glace gezet.

Toen weer terug op het ei en 2 uurtjes wacht maar zodat ik hem kon inpakken.



Toen ik hem ingepakt heb ging de kerntemperatuur opeens veel sneller naar de 88 graden.
Geen idee of dat normaal is maar viel me op.

Bij de 88 graden de but opnieuw ingepakt in de aluminiumfolie en in een tempex doosje verstopt zodat hij rustig kon rusten zodat we lekker konden gaan eten om 18:00.
Dat was de eerste keer dat mijn BBQ zo goed getimed was  B-)
Lekker alles uit elkaar getrokken en extra op smaak gebracht met wat eind saus.



Het was echt heel lekker en zeker voor herhaling vatbaar.

Zeg zelf ziet er toch heerlijk uit?



Nu maar wachten of het een knor waard is..........
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
ik zeg top, gefeliciteerd met knorrie
 
Heeeeeeerlijk!! Knor welverdiend!
 
Lijkt me inderdaad een meer als knorwaardig!

Lekker hoor!
 
En kijk, daar is knorretje dan!
Gefeliciteerd met KNOR :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan