BasBQ
Beef en Steak

Mijn 1e Huhn mit bier in arsch

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Hier is hij dan mijn eerste Beercanchicken, met de een rub van Noskos en echt Limburgs Brand bier.
Zij was goed gelukt, lekker mals en goed gekruid.
Op naar mijn volgende project, Spareribs en nu eens op de manier hoe het hoort ... ;) niet voorgegaard en met een eigen rub/of marinade.



foto.jpg




 
Die zit er lekker bij :)
 
die ziet er heerlijk uit
 
Mooi hoor.
 
Op wat voor een BBQ zit deze kip? Ik begrijp niet goed wat ik zie naast het alu bakje, zijn dat een soort stenen of is het bijzondere houtskool? (Blond he)
 
Ziet er lekker uit, goed gelukt.
 
Dominique zei:
Op wat voor een BBQ zit deze kip? Ik begrijp niet goed wat ik zie naast het alu bakje, zijn dat een soort stenen of is het bijzondere houtskool? (Blond he)

Tja het is een beetje vloeken in de kerk hier, maar deze kip is gemaakt op een gas BBQ, dat zijn keramische briketten die boven de branders liggen.
Normaal liggen daar nog roosters overheen.
Van de winter ga ik samen met mijn schoonbroer een UDS maken.
En een weber staat al op het verlanglijstje ;-) ik moet mijn vrouw nog overtuigen dat als je een 6 pits gas BBQ hebt er toch echt nog een weber bijhoort.
 
imacboy zei:
En een weber staat al op het verlanglijstje ;-) ik moet mijn vrouw nog overtuigen dat als je een 6 pits gas BBQ hebt er toch echt nog een weber bijhoort.
Misschien dan toch die bloemen ;)
 
volgens mij is binnenkort sinterklaas en kerstmis ;)
 
Lootjes trekken met Sinterklaas en hopen dat je je eigen naam trekt...
;)
 
imacboy zei:
Dominique zei:
Op wat voor een BBQ zit deze kip? Ik begrijp niet goed wat ik zie naast het alu bakje, zijn dat een soort stenen of is het bijzondere houtskool? (Blond he)

Tja het is een beetje vloeken in de kerk hier, maar deze kip is gemaakt op een gas BBQ, dat zijn keramische briketten die boven de branders liggen.

En een weber staat al op het verlanglijstje ;-) ik moet mijn vrouw nog overtuigen dat als je een 6 pits gas BBQ hebt er toch echt nog een weber bijhoort.

Ik ben ook op een gasser begonnen hoor, dus er is nog hoop ;).  En zo streng in de leer zijn we toch niet? Als jij je gasser fijn vind, gewoon gebruiken.
Als je een Weber wil, is het nu wel de tijd om op marktplaats te gaan struinen. Mensen gaan de tuin opruimen, en willen van "dat rare ding" af, wie weet wat je voor moois op de kop kunt tikken voor weinig. Schuursponsje doet wonderen hoor. Is dat een mooi argument of niet :)
 
Ik heb ook een gas Q. Deze heb ik van de zomer aangeschaft (gekregen voor mijn verjaardag van mijn vrouw). Ik had al een OTP 47 gekocht vorig jaar zomer. Ik vond het toen veel geld en heb toen de stomme fout gemaakt om voor de 47 te gaan en niet voor de 57, hier heb ik achteraf spijt van, de 47 is naar mijn mening te klein. Toen de keus, of een grotere, jammer van de 47, een smoker (staat nog steeds hoog op het lijstje) of een gas. Toch voor de gas gegaan, reden is dat je veel, snel kunt bereiden en hier weer andere dingen op doet als op de briketten Q. Niks mis mee in mijn ogen.
 
De Outback 6 pits gas heb ik van mijn ouders gekregen toen we in dit huis gingen wonen, hij voldoet prima en we bbq-en 's zomers geregeld met 6 personen.
Meestal op maandag omdat mijn schoonbroer en schoonzus in de horeca werken en dan vrij zijn, dus als ik dan om 17.00 uur van mijn werk kom wil ik geen 3 uur achter de grill gaan staan alvorens ik kan eten.
Maar ik vind het leuk en in de weekenden heb ik de tijd om uitgebreid te bbq-en dus daarom wil ik er toch wel een op kooltjes.

 
@imacboy: ik ben niet zo lang geleden ook vanuit een gas gestookte BBW (Weber Genesis Silver B) weer overgegaan naar charcoal/briketten (Weber OTG57 en Weber WGA)
Sindsdien is de frequentie van BBQ-en ontzettend verhoogd. Mogelijk zit het tussen de oren, het zit bij mij in ieder geval in de beleving en deels in de smaak...
Ik ga nog een Weber WSM kopen, dan is de set kompleet!
Welkom hier op het forum!!
groet
RedFox  (geert)
 
Gefeliciteerd met je Tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan