BasBQ
Beef en Steak

Menu kanaaltunnel

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Klinkt mischien wat onsmakelijk, maar ik heb in tijden niet zo lekker gegeten.

Ik had in de vriezer  nog angus blade steaks liggen, en wist even niet wat ik er mee moest doen, op twitter (ideaal medium) een vraag neergezet, en al gauw kwam onze vraagbaak Mike in de lucht, na een foto gestuurd te hebben leek het hem niet handig om het in zijn geheel op hoge temp te grillen vanwege de dikke zeen, zijn advies was om de zeen weg te snijden en er spiezen van te maken. Dat leek me een goed idee, alleen waren de steaks nog niet goed ontdooid. Dus heb ik ze nog een nachtje in de koelkast laten liggen, en toen had ik opeens een hele dag om iets voor te bereiden.

Nu heb ik een schoonzus die al jaren Boeuf bourguignon maakt, volgens haar eigen recept, en die is altijd heerlijk, dus dacht ik, weet je wat, dan kan zeker in de dutch oven, dus vanochtend het recept gekregen en gelijk aan de slag. Nu is het niet officieel volgens recept, er gaat hier bv gezeefde tomaten, courgette, paprika en aardappels in, maar officieel of niet, het is altijd er lekker!

Nu is mijn schoonzus hetzelfde als Padawan, dus kreeg ik een recept met alle ingredienten, maar zonder hoeveelheden, dus had ik de vrije hand om met de hoeveelheden te spelen, alleen de wijn schreef ze, die moet er in grote hoeveelheden in :)

SAM_0973.jpg


SAM_0974.jpg


SAM_0975.jpg

uiteindelijk was de starter niet heet genoeg.... en heb ik het even verder aangezet op het gasfornuis.....
Ik vond het zonde om voor die korte tijd een nieuwe starter aan te steken, na het aanzetten had ik maar heel weinig briketten nodig om de Q tussen de 110 en 140C te houden/

SAM_0976.jpg

Even zonder deksel met wat rookhout, en daarna lekker 6 uurtjes sudderen met deksel

SAM_1002.jpg

aardappelpuree en stokbrood erbij, man wat was dit lekker!

en toen het toetje, waren we net nog in Frankrijk, nu gaan we naar Engeland: Trifle!

Ik kwam verschillende recepten tegen en besloot er zelf wat naar eigen inzicht van te maken.

SAM_0977.jpg


SAM_0978.jpg


SAM_0983.jpg


SAM_0987.jpg


SAM_0988.jpg


SAM_0990.jpg


SAM_0993.jpg


SAM_0995.jpg


SAM_1001.jpg
 
Dank je Spiffs, weer een recept wat ik los kan laten op mijn nieuwe DO :D.

En het toetje Engelse soep, Zuppa Ingles :D
 
Wow, lekker allemaal man!!! Zat er ook drank ik de triffle? ;) Volgens mij willen ze die cakelaag nog weleens besprenkelen met iets.
 
Nou nou je maakt er wel werk van zeg
Ziet er allemaal lekker uit hoor
 
Hmz... Die Trifle is wel een goed idee voor de verjaardags-Q, rest van de schoonfamilie is op vakantie in engeland, is een mooi vervolg daarop :)
 
ziet er heel goed uit, nu snap ik ook waarom jij gisteren moest uitbuiken :p
 
Ziet er lekker uit spiff vooral het toetje!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan