BasBQ
Beef en Steak

Meivakantie met de WGA

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.894
Beste BBQ-vrienden,

Afgelopen week lekker een weekje Meivakantie gehouden in Friedrichskoog in Noord Duitsland aan de Noordzee-Wadden kant. Was heerlijk met een stevige wind elke dag... maar toch kon er lekker gebarbecued worden elke dag!

Eerste verrassing was een kistje Zweeds Kersenhout van mijn zwager, zelf in mooie stammetjes gekloofd:



Hier maakte ik een zuurdesem-pesto broodje met tomatenpesto in de DO:









Deze ontdekte ik daar deze week (oh ja, het regende ook zo nu en dan):



Zalm op een plankje, instant klassieker:













Souvenirs kocht ik ook:  :D



In Duitsland kennen ze de DanBras satehtjes nu ook... helaas geen kippendijtjes gevonden, dus maar met filet gedaan:



Deze kwamen ook uit Zweden mee, speciaal voor zoon Thijs die gek is op deze lange knakkers:





Lekker me Kartoffelsalad en pickles (met dille, best lekker!) en een gebleekt zuurkoolzuurtje:



Tot slot bij een varkensboertje met slagerij aan huis dit topstuk gehaald, ribstuk van varken:







Het was een erg goeie vakantie met een mooie nieuwe vriend, de WGA (of deze week dus de Weber Gehe Irgendwoh) al ging het niet altijd even vlekkeloos... we moeten elkaar nog een beetje leren kennen... de Ecobrasa's heb ik voor het ribstuk als Minion geschakeld en die sloeg alleen aan de windkant aan en aan de andere kant gedoofd. Stew met Guinnes heb ik opgestart in de DO op de WGA maar vanwege de harde wind later (na aanbraden) verhuisd naar het fornuisje in het huisje... Danbras op de nieuwe gietijzeren grillroosters bakte erg aan, maar was dus helaas ook filets en geen vettere dijtjes.

Maar al met al een heerlijke vakantie en een fijne eerste kennismaking met de WGA!

Bedankt voor het kijken.
 
Dank jullie... en dat blik worstjes opwarmen heb ik gewoon gescoord voor de BBQ-sessie teller... haha!  :D
 
structor zei:
Jij bent goed bezig geweest op je vakantie, ben je wel tot rust gekomen?

Zeker Emiel, koken is voor mij de ultieme ontspanning... was heerlijk!
 
Mooi zo'n WGI
 
Heerlijk zo'n vakantie!! :D
 
Dat is een top vakantie geweest. Mooi foto's ook.
 
Lekker hoor. Weekje weg en dan ook nog lekker met je WGA spelen.
 
Dat was met recht een heerlijke vakantie. Lekker he, zo pielen met je WGA :)
Ik gebruik 'm nu ook alweer een jaar of 6 en het blijft een topapparaatje.  Zeker in combi met de DO een onmisbaar vakantieduo.
 
Lekker man. Goed je best gedaan.
 
dat  is een prima vakantie geweest Sander, WGA is leuk he, logisch dat je daar wel even aan moet wennen
 
Mooie foto's, en ziet er erg lekker uit!
WGA is echt een kleine topper. Maar herken je verhaal wel, bij harde wind wil ie wel eens uitwaaien. Weet zelf ook niet precies waar dit aan ligt, mogelijk de enkele laag kolen.
Windscherm (grote kartonnen doos bijvoorbeeld) doet wonderen.
 
H? gadver......wat lekker allemaal Sander  :D
Ziet er echt allemaal heerlijk uit m?n.

Dat was met recht een heerlijke vakantie  :)

Mac
 
Vooral die knakworst lijkt me heerlijk, moet mijn WGA ook maar weer uit het vet halen  ;)
 
Ziet er uit als een top vakantie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan