Beef en Steak

Max. Rooktijd koud gerookte zalm

Blitskater

Sprokkelaar
Goedemiddag!

Even een snelle vraag. Wij zijn weer een lekker zalmpje aan het roken. Vanochtend om half 9 de rook aangezet. Nu gaat het eigenlijk best aardig en is de mot nog niet op.

Zit er eigenlijk een maximale rooktijd aan het rookproces of moet ik gewoon na 10 uur stoppen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik rook zelf graag 24 uur lang. Is echt naar smaak. 10-12 uur is ook heerlijk. Het voornaamste is dat je voldoende rust geeft voordat je proeft. Zeker 2 dagen ingepakt laten met folie of vacuum. Dan trekt de rook lekker door en door en smaakt het evenwichtiger. Smakelijk!

Ik rook zelf graag 24 uur lang. Is echt naar smaak. 10-12 uur is ook heerlijk. Het voornaamste is dat je voldoende rust geeft voordat je proeft. Zeker 2 dagen ingepakt laten met folie of vacuum. Dan trekt de rook lekker door en door en smaakt het evenwichtiger. Smakelijk!

Heb u helaas geen tijd meer voor. Bij de nieuwjaarsborrel verwachten mensen al het 1 en ander. Het andere stuk blijft inderdaad in de ziplock. Maar lekker laten oproken kan dus een kwaad.

Bij de nieuwjaarsborrel verwachten mensen al het 1 en ander

Als je hiermee bedoelt dat je vanavond al wil uitdelen dan wens ik je sterkte... de rooksmaak is dan nog niet goed verdeeld en dan smaakt het naar asbak.

Als je hiermee bedoelt dat je vanavond al wil uitdelen dan wens ik je sterkte... de rooksmaak is dan nog niet goed verdeeld en dan smaakt het naar asbak.

Nee, morgen middag. Dus rond 20:00 er uit. Nacht in de ziplock en dan rond 16u aansnijden. Het is wat krap

Terug
Bovenaan Onderaan