BasBQ
Beef en Steak

Makro ribs - tijd

 
 
 

backupdevice

Kooltjesharker
Berichten
215
Ik heb al vaker Ribs op de Q gemaakt maar die kwamen  van de slager en dan was 3-2-1 goed te doen en heerlijk mals.

Nu heb ik een doos van de Makro en op zich zijn ze wel goed maar de eerste keer deed ik weer 3-2-1 en waren ze wel lekker maar toch niet zo mals als die van de slager.

De 2 keer van de makro heb ik 2-1.5-.30 gedaan en waren ze lekker maar nog steeds niet mals als de eerste.

Welke tijden gebruiken jullie voor de makro Ribs?
 
Ik had 2.5-1-1 vorige week met de aanbieding ribs ;-) heerlijk
 
Dat ligt aan de ribs, methode temperatuur...
 
Als je twee botjes zonder teveel moeite los kan schueren zijn ze gaar. Elk stukje vlees en bbq zijn anders.
 
De malsheid kan toch ook met de kwaliteit te liggen of is dat niet zo? Ik kan me voorstellen dat ribs van de slager malser zijn dan de goedkope van de makro.
 
Je kunt ook slechte ribs zover doorgaren dat het vlees snot is en je de botten er zo uit kunt tillen...

Trouwens ben wel eens ribs bij mijn keurslager gaan halen die dan met een blauwe makro doos uit zijn koelcel komt.
 
Tja, die van de makro zijn toch ook ooit uit een varken gesneden, dus hoeven niet per se heel veel anders te zijn dan andere :D
 
Of ze drogen uit of ze worden te gaar...
 
Het is altijd afwachten, hoe ze er uit komen.

Er zijn ook verschillende manieren en methode's.

Heb ik de tijd doe ik de 3-2-1 methode... (low and slow)

Heb ik minder tijd, gebruik ik de Easterwood methode... (iets minder low en minder langzaam)

Mijn ribjes worden altijd prima gewaardeerd...

Heb 1 keer gehad dat ze erg droog waren..., dat was toen de ribjes wat "mager" waren, en ik dacht meer tijd winst te halen, door nog hoger te gaan zitten tijdens de Easterwood methode....
Dat doe je maar 1 keer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan