Bij de Islam slager zag ik, toen ik konijnen, kwartels, lamshart en lever ging halen voor onze knuffeltijgers, beef short ribs liggen voor een mooi prijsje 13,99 euro per kilo, die gingen dus ook mooi mee.
Aangezien ik normaal gesproken uitsluitend beef short ribs Texas style maak van grain fed beef, wilde ik het op safe spelen hoe ik deze niet grain fed ribs ging bereiden.
crockpot/stoofpan Mississippi style pulled beef dus, typisch USA dus kan ik ook meedoen aan de fotowedstrijd, 2 vliegen in 1 klap.
Normaal gesproken gebruik ik voor dit recept een chuck roast maar nu een try out met short ribs
Schot in de roos perfect geschikt die niet gevoerde shortribs voor deze bereiding. dat gaan we vaker doen mooie smaak en mooie tenderness
short ribs lichtjes gekruid met een weinig Fleur de Sel en Lampong peper
Balthasar, onze jongste tijger was er ook klaar voor: Let's fire up the Q
BBQ op 130 graden C. en de short ribs 2 uur laten roken met 2 blokjes appelhout
In de Staub stoofpan
Juspoeder, Santa Maria ranch dip kruiden,groene pepertje erbij, een stick roomboter en wat opgietvocht van de pepertjes
Deksel erop en 3 uur laten stoven op de BBQ bij diezelfde 130 graden C.
Can you smell that? That smells guuuuud
Wat ruikt dat heerlijk
Van het botje af en pullen
pepertje eerst er tussenuit gevist en in ringen gesneden
Peper ringetje toevoegen en lekker mengen
Op een stokbroodje en smullen maar
Heerlijk dit.
Aangezien ik normaal gesproken uitsluitend beef short ribs Texas style maak van grain fed beef, wilde ik het op safe spelen hoe ik deze niet grain fed ribs ging bereiden.
crockpot/stoofpan Mississippi style pulled beef dus, typisch USA dus kan ik ook meedoen aan de fotowedstrijd, 2 vliegen in 1 klap.
Normaal gesproken gebruik ik voor dit recept een chuck roast maar nu een try out met short ribs
Schot in de roos perfect geschikt die niet gevoerde shortribs voor deze bereiding. dat gaan we vaker doen mooie smaak en mooie tenderness
short ribs lichtjes gekruid met een weinig Fleur de Sel en Lampong peper
Balthasar, onze jongste tijger was er ook klaar voor: Let's fire up the Q
BBQ op 130 graden C. en de short ribs 2 uur laten roken met 2 blokjes appelhout
In de Staub stoofpan
Juspoeder, Santa Maria ranch dip kruiden,groene pepertje erbij, een stick roomboter en wat opgietvocht van de pepertjes
Deksel erop en 3 uur laten stoven op de BBQ bij diezelfde 130 graden C.
Can you smell that? That smells guuuuud
Wat ruikt dat heerlijk
Van het botje af en pullen
pepertje eerst er tussenuit gevist en in ringen gesneden
Peper ringetje toevoegen en lekker mengen
Op een stokbroodje en smullen maar
Heerlijk dit.
Laatst bewerkt: