BasBQ
Beef en Steak

Maiden run

  • Onderwerp starter Peterk73
  • Startdatum
P

Peterk73

Gast
Afgelopen week kwam dan eindelijk de zo gewenste MT-57 binnen. En dan zul je net zien dat je een drukke week hebt en dus pas in het weekend toekomt aan aanslingeren van de Q.

c1ef2a8e12fe4dee5c93a3b88e387db8.jpg


Om even te wennen aan de Q wilde ik het mijzelf niet al te moeilijk maken, dus koos ik voor een beenhammetje, een pakketje met zoete aardappel en paprika en een groentepakketje met courgette en mozarella.

Het hammetje heb ik gemarineerd in een honing/mosterd/tijm dressing.

(versgemalen) peper en zout
2 el olijfolie
3 el Zaanse mosterd
2 el vloeibare honing
1 el tijm (gedroogd)
1 el mosterdzaadjes
6b86e480518c77e5ec5e50b3b34463f4.jpg


Erg lekker, maar het duurde wat langer dan ik verwacht had voor het op de juiste kerntemperatuur was. Ik ging uit van ongeveer anderhalf uur, maar dat werd ruim een uur langer...

Genoeg tijd over dus om de zoete aardappel in stukken te snijden, beetje paprika erbij en kruiden met peper, zout en verse rosemarijn. In alufolie wikkelen en ruim een half uur op het directe deel leggen.
8aaabddb688fb37fb646da88602ca867.jpg


Het groentepakketje heeft maar een kwartiertje nodig.
890be16c446828e11a14f2eb399d3b31.jpg
fc4c9ecf93b0ce0d94858f1d2f5222f6.jpg


Al met al een prima eerste run. Het enige dat een beetje gek is, is de tijd die het hammetje nodig had. Bij eerdere gelegenheden op de oude Q ging dat wat sneller. Op zich geen ramp, maar wat vervelend als je ondertussen trek begint te krijgen ;)
 
Het is altijd even wennen hoor een nieuw speeltje. Na een paar keer kun je een en ander vast beter inschatten.
Hoe dan ook, een fijn maaltje voor zo'n eerste keer!
 
Inderdaad best lang voor een hammetje , je had hem toch wel op de Q gelegd ? ;)
Veel plezier met je nieuwe Q !!!!!
 
mooie eerste run, tijd en temperatuur is altijd even wennen bij een nieuwe bbq
 
Mooie gerechtjes voor een maiden run!
En mooie q hoor!
 
Mooie Q, maaruhhhh......hoe was het eten? Het ziet er in ieder geval heerlijk uit
 
mooie ontmaagding  :D

veel bbq  plezier ermee !!
 
Toch wel buiten aangestoken?
 
Mooi toch, en nu weer op naar de volgende run  ;)
 
Prachtig zo'n mooie nieuwe Weber, ziet er goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan