BasBQ
Beef en Steak

Luie Pulled Pork.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
M'n PID regelaar was klaar voor gebruik maar moest nog wel even in de praktijk getest worden. Dus, wat is er een mooiere test dan een lekker lange PP sessie?

Gisteravond om half twaalf is de proceureur in de smoker verdwenen, en nadat de temperatuur mooi gestabiliseerd was ben ik naar bed gegaan met de Maverick op m'n nachtkastje. Toen ik vanochtend wakker werd was de procureur al een mooi stuk op weg om PP te worden. Toch heeft het nog tot kwart voor zes vanmiddag geduurd totdat de magische temperatuur van 88C bereikt was, nog net op tijd voor het eten. ;)

Verder heb ik er de hele dag niets aan gedaan, ik heb alleen af en toe de temperatuur gecontroleerd. De WSM is de hele dag dicht gebleven, het was zelfs niet nodig om briketten bij te vullen. De temperatuur was wat minder stabiel dan bij de test die ik met een lege smoker gedaan had, ik denk dat de temperatuur sensor te dik en te massief is en daardoor wat te traag reageert. De variatie was trouwens kleiner dan +/-4C dus nog steeds goed genoeg. Ik ga op zoek naar een andere sensor.

Na ruim 18 uur in de smoker.
LuiePP1.jpg


LuiePP2.jpg


LuiePP3.jpg


We hadden honger dus heb ik de "rusten in folie" fase maar overgeslagen.
LuiePP4.jpg


Jammie... ;D
LuiePP5.jpg


Deze luie manier van PP maken is me erg goed bevallen, volgende keer wel een uurtje eerder beginnen. ;)
 
ziet er echt prachtig uit, zou zo bij je aanschuiven voor een broodje
 
Mooie manier van testen! Als ik een keer een controller moet testen hoor ik het wel hè? ;)
 
Prachtig Nosmo, 4 graden schommelling vind ik hartstikke goed, dat heeft de DigiQ ook (als het niet meer is ;)).
 
Ik heb al een kleinere en dunne sensor gevonden op de baai van ee. Maar de komende drie weken zit ik in Hongarije dus testen zit er voorlopig nog niet in.  :(  Misschien is het geen verbetering maar voor vijf en halve euro kan ik me nou ook weer geen buil vallen.
 
Geweldig dat je zo je spullen bij elkaar sprokkeld. Dat is in de ware geest van de Amerikaanse Barbecue waarbij onorthodoxe stukken, lees goedkoop, werden gebruikt!
 
Mooie test! En wat Frist al zei, de DigiQ's schommelen waarschijnlijk meer, maar zodra je minder dan 5° in de buurt zit geeft hij de gewenste waarde aan ;)
Qua tijd is het ongeveer net zo lang als ik over mijn PP doe, ik begin meestal om een uurtje of 10 met opbouwen, dan ben ik netjes op tijd klaar voor het eten.
 
Ziet er goed uit hoor Nosmo
Mooi dat je test gelukt is, want ik heb gisteren ook een regelaar besteld op DX  ;)
 
Leuk Pascal,

Wel een bouwverslag plaatsen hé.
 
Ziet er lekker uit, krijg er ook weer trek in.
Maar een luie PP is nu nog zeker uit den boze met een char-q
Maar als ik er morgen niks geks gebeurt dan ken ik smiddags  terug vliegen zodat ik zaterdag ken gaan kijken voor een primo XL, en daarna door naar Frankrijk. Dus eerste mogelijkheden van PP laat nog minimaal 2 weken op zich wachten :(
 
al met al een mooie en geslaagde proefsessie .
dat rusten in folie lukt hier ook nooit..........., en de bark is altijd als eerste foetsie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan