BasBQ
Beef en Steak

Low budget bbqen, de ballen van frits

Rox92

Vuurmaker
Berichten
99
Helaas wegens een paar financiële tegenvallers de afgelopen maanden. Zijn wij genoodzaakt om op de kleintjes te letten. Uiteraard moet er toch gegeten worden dus genoeg reden om alsnog de bbq aan te slingeren.

Dus na wat zoeken kwam ik ze dan tegen. In al hun glorie, de twee heerlijke grote ballen van Frits. Wat zagen die er lekker uit, ik wilde daar heel graag mijn tanden in zetten. Even gekeken hoe je ze moest maken en wat bleek. Ik hoefde er alleen gehakt en bbq saus voor te halen. De rest had ik allemaal al in huis. Ik heb niet de kruiden van noskos gebruikt, maar de varkens kruiden van grill fanatics en de bbq saus van sweet baby ray.

Zo gezegd zo gedaan en wat zijn die fantastisch lekker. Wauw! Het enige nadeel is het cederhouten plankje. Toch zonde om die na 1 keer gebruiken weg te moeten gooien. In het vervolg ga ik ze door midden zagen. We zijn toch maar met zijn tweeën dus dat moet makkelijk passen
Maar hierbij de foto's! Geen foto's van het broodje want voordat ik een foto kon maken was het al op :ROFLMAO:

IMG_20240428_171026.jpg


IMG_20240428_172348.jpg


IMG_20240428_172719.jpg
 
Het plankje kan je gerust een paar keer gebruiken. Afwassen met heet water, zonder afwasmiddel.
 
Frits biedt redding!

(z'n ballen toch althans...)
 
Ziet er perfect uit. Ga ik zeker een keer mee aan de slag.
 
Idd ballen om je tanden zo in te zetten... (zachtjes natuurlijk). Mooi dat zo'n mooi maar simpel gerecht toch past in je budget!
 
Frits zal trots zijn :)
 
Deels verbrande plankjes kan je nog gebruiken als rookhout.
Zeker bij vis geeft ceder een lekkere rooksmaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan