Beef en Steak

Low and slow kip op houtvuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter bert0314
  • Startdatum Startdatum
B

bert0314

Gast
Van de week de eerste keer de smoker aangestoken en een supermarkt hammetje gemaakt.
Deze was goed gelukt en viel me niks tegen dus ik ben gister maar naar de markt gegaan en  3 scharrelkippen gehaald voor op de smoker.
Savonds de kippen gedryrubt met de kipkruiden van de poelier en ingepakt in de folie in de koelkast gelegd.
Vandaag tegen een uur of 1 de smoker aangestoken met haardhout en wat houtskool voor een mooie stabiele temperatuur en vervolgens de temperatuur laten oplopen naar de 100 a 110 graden.
Tien voor half 2 had de smoker de gewenste temperatuur had bereikt en rookte die mooi schoon dus konden de kippetjes erop.
Mezelf weer uitermate goed in bedwang kunnen houden en het eerste uur is de rook/grill kamer niet open geweest.
Na een uurtje de kamer open en uiteraard helemaal gelukkig

Fotos niet gelukt dus bij deze nogmaals
886a5b5caff25a8e0deae1c17d808d87.jpg
f7ea53bdb6c8a21f780f774ddac53c0e.jpg
1727d7a5c3f3aac69f5e9ecdb8aee7a6.jpg
8f28b4ee6f34e7e80514155a7e6ff00c.jpg
a778572d85a680c4cf03abf9bf33ac71.jpg
acbcdef54a13d6a19a22e893451e0c78.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Post een beetje raar gegaan,
Hij heeft maar mn halve verhaal gepost.
Met een uurtje de kippetjes omgedraaid en weer een uurtje verder gegaard/gesmoked op 110/115 graden.
Met een kleine 2 uur waren de kippen op 65 graden kern dus ben ik begonnen met insmeren met bbq saus.
Na nog een  halfuurtje waren de kippen op 75 graden intern dus konden ze eraf.
Snel nog even op het rooster voor de foto en smikkelen maar.
Kip was nog heerlijk sappig en smaakte iedereen zeer goed.
Gelijk een mail met een bestelling eruit gedaan voor een paar kilo ribben en een mooie procureur dus van de week het echte werk!
Conclusie van de smoker tot nu toe is zeer goed! Makkelijk op temp te houden en mooi ruim dus je kan mooi van de vuurbox wegblijven.
Hier ga ik nog veel plezier aan beleven!
Mvgr bert

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ziet er lekker uit, prima run .
Kon je de temperatuur goed constant houden ?

grts,  Hans.

Lekker hoor

Prachtige kippies heb je daar zeg. Wat zal dat ook lekker geroken hebben. Yum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Kippetjes waren heerlijk! Temperatuur houden viel me ook goed mee, hij is zo rond de 3 uur stabiel op de 110 gebleven met 1 lading kolen 2 grotere blokken hout en een paar dunne stukjes hout.
Woensdag kan ik 2 kilo procureur en 5 kilo ribben ophalen dus donderdag word d day

bert0314 zei:
Kippetjes waren heerlijk! Temperatuur houden viel me ook goed mee, hij is zo rond de 3 uur stabiel op de 110 gebleven met 1 lading kolen 2 grotere blokken hout en een paar dunne stukjes hout.
Woensdag kan ik 2 kilo procureur en 5 kilo ribben ophalen dus donderdag word d day

Succes Donderdag.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is, met plaatjes  natuurlijk  ;) !

Lekker hoor !

Terug
Bovenaan Onderaan