BasBQ
Beef en Steak

Longhaas, aangenaam verrast!

B

Boelie

Gast
Gisteren 30/04 was het op meerdere vlakken een eerste keer.
1) Flammy coco briketten uit de colruyt. 15? voor 10 kg. en goedgekeurd.
2) Voor het eerst vlees besteld via internet bij Beef & Steak (ribbels en een longhaas) dinsdag besteld en woensdag rond de middag geleverd.
Mooi verpakt en mooi vlees.
3) Dinsdag zijn we net over de grens in Frankrijk gaan informeren ivm longhaas (Onglet) en we hebben er gevonden in een grootwarenhuis (Match) op 3km van de deur. Daar is het gewoon verkrijgbaar. Zelfs de pees is eruit. Je hoeft er niets meer aan te doen. 1,2 kg. voor iets meer dan 11?.

Wij kenden longhaas niet.
Hier op het forum voor het eerst over gelezen,.......daar moet je dus een 62 jarige oldtimer voor zijn.

Dus +/- de helft van de Franse longhaas op de Q.
Alleen wat olijfolie peper en zout en wat beurre de Paris. Overheerlijk!
Zondag gaat de Beef & Steak longhaas erop.

2 x 5 minuutjes.
Longhaas1_zpsd5ef6b06.jpg


Wat tomaten salsa, asperges en nieuwe aardappeltjes in de schil gekookt en aanvallen.
Bordje_zps62f24d88.jpg


Dus longhaas, ook dit weer geleerd op dit forum.
Vandaag ook een ribbeltje op de bbq. Ook dat was weer smullen.
De stand staat nu op 15 met de nieuwe weber.

Voor alle goede en lekkere dingen hier op het forum, BEDANKT!

 
Ziet er heerlijk uit!
 
Longhaas is een heerlijk stukje vlees.
 
Longhaas is hier ook met stip binnengekomen. Fijn getrancheerd als fingerfood heeft onze voorkeur, met alleen pezo.
 
Ziet er goed uit, ik wil ook nog wel eens longhaas proberen. Alleen de naam long staat me tegen  :)
 
Ik heb er ook nog een in de vriezer liggen. Is echt een heerlijk stukje vlees.
 
Ja hoor!! dit lust ik allemaal!!  :D
 
Heerlijk bordje
 
Longhaas komt ook hier met enige regelmaat voorbij. Grappig dat jij dit in Frankrijg bent gaan halen. Over het algemeen wordt Onglet daar gezien als delicatesse. Ik heb het vorig in een supermarkt in Zuid-Frankrijk zien liggen voor 35? per kilo! Bij ons in NL betaal je er ongeveer een tientje voor. Ik vind het een super stukje vlees. Zeer vol van smaak. Echte value for money.

Leuk bordje heb je er ook van gemaakt. Weer eens wat anders dan asperges met ham en ei, zoals ze hier meestal worden gegeten.
 
El Fumarole zei:
Longhaas komt ook hier met enige regelmaat voorbij. Grappig dat jij dit in Frankrijg bent gaan halen. Over het algemeen wordt Onglet daar gezien als delicatesse. Ik heb het vorig in een supermarkt in Zuid-Frankrijk zien liggen voor 35? per kilo! Bij ons in NL betaal je er ongeveer een tientje voor. Ik vind het een super stukje vlees. Zeer vol van smaak. Echte value for money.

Leuk bordje heb je er ook van gemaakt. Weer eens wat anders dan asperges met ham en ei, zoals ze hier meestal worden gegeten.

ik ben het ook nog niet tegengekomen en ik was er wel naar op zoek... toch maar weer eens naar de dure slager dan.
 
De dure slager? Waarom? Gewoon een goede slager zoeken die het voor je kan bestellen. Veel 'gewone' slagers doen dat gewoon.
 
ja precies, ik heb hier de goedkope slager en de goede slager. de goede is zeg maar de dure. naast die goedkope dan. die goedkope bestelt ook wel, maar dan toch maar niet, of het verkeerde-maar-das-ook-lekker, of alleen 5 kilo tegelijk moeilijk moeilijk  ;)
 
Zag ze vandaag bij de Sligro liggen in handzame porties.
 
Marieken zei:
ja precies, ik heb hier de goedkope slager en de goede slager. de goede is zeg maar de dure. naast die goedkope dan. die goedkope bestelt ook wel, maar dan toch maar niet, of het verkeerde-maar-das-ook-lekker, of alleen 5 kilo tegelijk moeilijk moeilijk  ;)
interessant klantbeleid heeft die goedkope slager...pfffff
 
Lekker bordje!
Toeval wil nu dat ik juist op zoek was achter een lekker recept voor longhaas aangezien ik deze in de reclame folder van de match gevonden had.
Zie ik dat je van Komen bent, nou ik woon in Wervik juist aan de grens met Komen. Toeval he ;-)

Deze zal bij mij ook een van komende dagen op het menu tevoorschijn getoverd worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan