BasBQ
Beef en Steak

Loki heat diamonds

 
 

Balkongrill

Tondelzoeker
Berichten
16
Omdat het al weer een paar weken geleden is dat ik door allerlei andere aandacht vragende bezigheden actief het forum heb bezocht, vond ik het weer eens hoog tijd worden. Het is meteen een mooie gelegenheid om mijn ervaringen te delen met Loki briketten. De Loki eco friendly heat diamonds om precies te zijn. Deze briketten heb ik gekocht bij de Hornbach voor een paar euro. De briketten zaten verpakt in zo'n handige 2kg verpakking die zo met verpakking en al op de bbq kunnen. Tenminste dat is wat er op de verpakking stond.

Tijdens mijn vakantie ging de Smokey Joe gezellig mee. Samen met de Loki briketten, leek mij wel handig. Niets was minder waar.

De ellende begon al met het aansteken. Volgens de instructie op de verpakking de zak aangestoken op de 4 hoeken. De zak vatte idd vlam maar daar was ook alles mee gezegd. Er ontstond bij lange na niet genoeg hitte om de briketten te ontsteken. Geen succes dus en over op plan B. Plan B was eigenlijk simpelweg de  vertrouwde brikettenstarter. Dat ging goed maar man wat een gigantische rookontwikkeling. Echt ontzettend veel en dat duurde zeker een twintig minuten als het niet langer was. Echt een scherpe wit/grijze dikke rook. We verbleven op een vakantiepark en dat er geen klachten zijn gekomen en/of de brandweer verbaasd mij nog steeds  :D.

Maar goed. Toen de briketten op temperatuur waren verminderde de rook ook sterk. De briketten bleven in vergelijk met andere briketten wel behoorlijk roken. De hitte was in het begin goed maar de temperatuur zakte vrij snel. Kortom een behoorlijk tegenvallend spul, die Loki briketten.

Overigens waren de briketten volledig droog. Dus vocht was niet de oorzaak van de rook. Beide zakjes brandden op exact dezelfde manier.

Deze Loki briketten zijn nou niet bepaald een aanrader. Ik koop ze niet meer. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan