BasBQ
Beef en Steak

Lin's Varkenskoontjes uit de DO

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
 
Vandaag de DO weer gebruikt, wat een heerlijke pan is het ook. Ik ben er echt helemaal weg van. Ik had nog varkenskoontjes in de diepvries dus die moesten er maar in vandaag. Er doen verschillende recepten voor varkenswangen de ronde maar ik wilde het zelf een beetje shapen en uitvogelen. Onderstaande is het geworden en het viel zeer in de smaak!

Na eerst ruzie gemaakt te hebben met een aantal briketten, ze wilden niet aan... Heb ik ze maar in een vuurtje gegooid, ook wel net zo leuk eigenlijk!

Receptje:

Koontjes kruiden met peper, zout, paprika, bruine suiker en cayennepeper.
Dit minstens 2 uur laten marineren.
Koontjes aanbraden in boter, ui met knoflook toevoegen.
Sausje maken van 3 el hickory bbq saus, 2 el ketchup en 2 el zoete chilisaus. 
2 el appelazijn, bier, hot sauce naar smaak, bbq sausje en 2 el ketjap manis toevoegen.
1 broodje met 1 tl mosterd erbij in.
Minstens 2 uur laten pruttelen.

Helaas heb ik geen "bord" foto's maar geloof me, het zag er top uit en was heerlijk. Volgens mijn wederhelft zit het in de top 3. Samen met PP en Ribs.... Gaat vaker gemaakt worden dus!

Hieronder de foto's.

1z65w8l.jpg


34ye2kn.jpg


96i8sy.jpg


2rhshmv.jpg


2yuasty.jpg


10xrlvp.jpg

 
Ziet er heeeeeerlijk uit... Jammiejammie
 
Lijkt me ook heerlijk
 
heerlijke "warme" foto's Linda!
Deze versie gaat op de todo.

Als je de volgende keer de vliezen er helemaal af haalt/af laat halen wordt het vlees nog zachter
 
Ceriel zei:
heerlijke "warme" foto's Linda!
Deze versie gaat op de todo.

Als je de volgende keer de vliezen er helemaal af haalt/af laat halen wordt het vlees nog zachter

Thanx voor de Tip Ceriel! Ze waren nu ook al heerlijk mals maar hoe malser hoe beter!
 
Mannnnn mijn buik nog vol.
Maarrrrr krijg nu weer al honger als ik dit zo zie "HEERLIJK "
 
dat is werkelijk heerlijk zo te zien, mooi vuurtje ook onder je DO  ;)
 
Ik moet toch ook een keer een DO aanschaffen
 
Lin, klopt het dat je die koontjes niet eerst aanzet maar meteen begint met koken? Is dat om ze zachter te houden ofzo?
 
Sander72 zei:
Lin, klopt het dat je die koontjes niet eerst aanzet maar meteen begint met koken? Is dat om ze zachter te houden ofzo?

De bedoeling was wel aanzetten maar de DO was nog niet heet genoeg... Had ruzie met mijn briketten.... Dus toen maar de rest er zo bij gedaan. Vlees was supermals dus heeft geen negatieve effecten gehad, al zou ik wel aanraden als het kan. Al was het maar om het idee....
 
Hmmm, dat lijkt me een leuk recept.
 
Nou dat ziet er lekker uit.

Wat je ook kan doen is je koontjes klaar maken als spareribs maar dan 2 1 1 dan zijn ze ook zalig.
 
Das een mooi pannetje eten !
 
Terug
Bovenaan Onderaan