Beef en Steak

Lekker wokken

Veluwse Bob

Gemarineerd
Vandaag was ik werkzaam als thuis-wok-kok-welke-saus.nl 🤣
De beste vriendin van m'n vrouw is vandaag jarig en ze vond het leuk om bij ons te komen eten.
Aangezien we geen zin hadden om uit eten te gaan en wok haar lievelingseten is besloot ik thuis aan de wok te gaan.
Teryaki saus, Yakitori saus, Sesam woksaus waren de keuze in sausjes.
Olie met knoflook in een bakje als basis voor in de wok.

Binne grote pan water met vergiet op de wokpit om het water aan de kook te houden..
Groente er alvast in, daarna de kip als die op het bordje lag en de biefstuk en of varkenshaas even kort erachteraan
Voor ieder wat wils dus!

Buiten heb ik die mogelijkheid niet om de boel aan de kook te houden dus dat moest binnen gebeuren. ( heb geen campinggasstel )

Na een korte kooksessie zoals je altijd ziet als je met je neus op die kok zijn vingers staat te kijke
gaat de boel in de wok, eerst wat olie, knoflook, bak eten erin hoppatee, welke saus?
Keuzestress -> saus erin en wokke maar.

IMG-20250124-WA0018.jpg

Kinderwokje
20250124_174033.jpg

en dan nu de volwassene!
20250124_175003.jpg

20250124_181128.jpg

20250124_182459.jpg

20250124_190747.jpg

20250124_193018.jpg

Helaas niet overal foto's van zie ik!
Iedereen 2 borden op net zoals bij de chinees 🤣👌

Dat is nog eens een leuk en origineel idee!

De wokchinees maar dan thuis.

Was er niemand die voor saus 10 koos? 🔥🔥🔥

Dat is nog eens een leuk en origineel idee!

De wokchinees maar dan thuis.

Was er niemand die voor saus 10 koos? 🔥🔥🔥
Neen waren ook geen zelfgemaakte sausjes, de voorbereiding was nogal adhoc dus had de vrouw 3 sausjes gekocht 😁
Normaal zou ik proberen daar zelf wat mee te doen maar moest vandaag ook nog wel wat uurtjes gewoon werken op de zaak dus keuzes keuzes 😜

Ik had zelf nog sambal eieren gemaakt voor mezelf bij gebrek aan pittig lekker 3 stuks dus naar ratio beetje berekend. 👌
Helaas niet authentiek met mooie ingredienten zoals ik ze hier wel eens voorbij zie komen maar deze versie kon er zeker mee door omdat ik hiervoor alles nog in huis had en ik mezelf hier op wou trakteren.

Denk dat ik dit in de zomer maak als ik last heb van muggen, heb 1 bol knoflook opgemaakt vandaag aan de knoflook olie, de sambal eieren, de champignons zaten ook nog in de knoflook met olijfolie

Screenshot_20250124_222113_Chrome.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan