Beef en Steak

Lekker weer: PP

nicky

Stoker
Vandaag voor de tweede keer van m'n leven pp gemaakt. Dit keer volgens het wedstrijd recept van Noskos. Net als de vorige keer vond ik het lekker maar niet helemaal het einde zoals ik in de berichten van andere lees. Misschien doe ik iets verkeerd, misschien verwacht ik er teveel van. De vorige keer maakte ik hem op de OTP en schommelde de temp enorm, dacht fat het misschien daaraan lag. Deze keer op de wsm en de temp was continu zo'n 250F.

De gasten waren overigens zeer te spreken over mijn smoking skills 8)

gepehysa.jpg

y6uqu4yq.jpg

8ygyhubu.jpg

u7u6y8eb.jpg

equ7u9eh.jpg

y7esugus.jpg

enydyhuz.jpg

y5umuna8.jpg

Lekker man ! Misschien zijn je gasten nu ook wel "bekeerd"

Ik loop wat vooruit maar alvast gefeliciteerd met je knorretje !

hoi Nicky, leuk om jou ook op de foto te zien!
De ene kant van de PP is wel een stuk donkerder dan de andere kant, enig idee waarom?
Die 250F (120C) is okay, had je ook een probe i.v.m. de kern temp van de PP?
Maar vlgs mij ligt er een knorretje om de hoek?

He dat ziet er lekker uit, inderdaad wel een vreemd verschil tussen links en rechts zoals Geert opmerkt.

De tweede PP vond je ook maar zo zo? Wellicht is pulled pork niet jouw ding toch? Wellicht kun je aangeven wat je er niet lekker aan de PP vind, welllicht kun je nog tips krijgen..

Alvast gefeliciteert met je knorretje.

Gefeliciteerd met je knorretje!

Niet lekker, ja, misschien wat structor al zegt is het niet jouw gerecht. Waar heb je je procureur vandaan? Wat voor sauzen gebruik je?

Jammer dat je het zelf niet zo geslaagd vond, wel gefeliciteerd met je knor 

Ok, even een misverstand uit de weg ruimen: ik vond het wel lekker, alleen als ik sommige hier op het forum lyrisch hoor zijn over PP, dan valt het mij gewoon een beetje tegen. Het is gewoon lekker, niet meer niet minder. Als je dan bedenkt hoeveel tijd het kost om zo'n broodje op tafel te zetten, dan eet ik net zo graag een hamburger, wat sat?'s en een paar ribben.

Vlees heb ik bij de Makro vandaan. Saus is SBR honing. Verder heb ik het wedstrijd recept precies gevolgd met (met uitzondering van de bbq saus) met ingredi?nten van de AH.

In ieder geval wel een Varkenskop voor de moeite  8) 8)

Tja..... Een klein beetje snap ik je reactie wel.
De eerste keer dat ik hem maakte vond ik ook dat een hamburger het won qua smaak vs tijd die je eraan besteedt. ( zeker als je spiffs maakt, die zijn echt lekker)
Maar daarnaast kun je nog zoveel leuke dingen met de restjes (kroketten, spaghetti, zomaar een broodje tussendoor) dat dat ook weer heel veel goed maakt. De smaak van je eigen pp kun je ook behoorlijk veranderen voor andere saus rub etc.. Misschien moet je daar ook wat mee experimenteren.

Op dit moment vind ik beide gewoon super, afwisseling is het toverwoord denk ik.......

PP is ook gewoon lekker. En ik vind een mooie steak ook gewoon lekker.
Daar doen we het toch ook voor, omdat het gewoon lekker is en een leuke bezigheid.
Een bekende nederlander zei dat ook al over de pindakaas
Reclame "Petje Pitamientje" -'k vind 't gewoon lekker!-
Gefeliciteerd met je knorretje

Het ziet er heerlijk uit.
Gefeliciteerd met je knorretje.

ik vind het ook helemaal lekker, gefeliciteerd met je knor

Hm, wat ik zelf merk Nicky, en ik kan natuurlijk niet voor jou spreken... Maar als ik zo'n hele dag met mijn eten bezig ben geweest, heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken als ik uiteindelijk aan tafel zit. Ik kook ook regelmatig rendang ( indisch) en andere dingen die heeeel lang duren, en daar heb ik dat ook mee.
Dus ik eet die gerechten dan pas de volgende dag, dan heb ik daar dus geen last van.

En misschien doe je niet genoeg sauce door/op je PP? Of moet je een andere proberen? Ik roep maar wat.

Jammer dat het wat tegen viel,zeker na een aantal uren en wij thuis en op de kaartclub doen er zowat een moord voor.

Ik vind het ook wel een herkenbare reactie. Voor mij is het ook meer een lekkere manier om voor een grote club broodjes te maken. Ook leuk omdat veel mensen het niet echt kennen natuurlijk en voor mij als hobbyist een prettige dag (soms ook nacht) besteding. Maar echt magisch...niet echt. Maar wel gewoon lekker, verhoudingsgewijs niet duur en weer eens iets anders dan een broodje hambo :)

Dominique zei:
Hm, wat ik zelf merk Nicky, en ik kan natuurlijk niet voor jou spreken... Maar als ik zo'n hele dag met mijn eten bezig ben geweest, heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken als ik uiteindelijk aan tafel zit. Ik kook ook regelmatig rendang ( indisch) en andere dingen die heeeel lang duren, en daar heb ik dat ook mee.
Grappig ik wil dan juist graag eten. Het water loopt me tijdens de bereiding in de mond.

Mw. BBQ68 zei:
Dominique zei:
Grappig ik wil dan juist graag eten. Het water loopt me tijdens de bereiding in de mond.
Ik ben dan al voldaan door de luchten, gek he? Nou ja, als dat mijn grootste probleem is, valt het mee ;)

structor zei:
Dominique zei:
Ik kook ook regelmatig rendang ( indisch)
Ff gegoogled plus kleine thread hijack, is dit een goed recept of heb je een betere ;)

http://www.tantelenny.com/pagina_vlees_recepten_Rendang..htm lijkt ook lekker of deze http://www.roysrecepten.nl/contents/nl/d32.html die lijkt meer op zals ik hem maak. In ieder geval met kemirienoten en sereh maar ik gebruik geem koenjitwortel door de kemiri wordt het al een beetje gelig. Er is niet 1 recept iedereen maakt zijn eigen versie.

Terug
Bovenaan Onderaan