BasBQ
Beef en Steak

lekker weekend (weer)

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Gisteren kip op div manieren, niet te ingewikkeld, had vrienden op bezoek, dus meer aan het ouwehoeren dan achter de Q
Nog wat kip KCBS proberen te snijden, haha gelukkig deed ik niet mee aan het twiske, zero points, maar dat geeft niet, ze waren lekker.
Voor de kids, kip met sweet seduction.
c32ba4c3.jpg


e9f0a1f4.jpg


721a7ebb.jpg


721a7ebb.jpg


cc8a5b2b.jpg


Als toetje de favoriet van Wendy, Donna Hays cheater creme brulee
bc074d24.jpg


Wendy moest gisteravond de nachtdienst in, en meestal bak ik dan een taartje voor haar en haar collega's, maar nu was het verzoek om een broodrol te maken met geitenkaas en olijven.
42aaa100.jpg


Vandaag lekker simpel, ik zie vaak de aardappelpannetjes voorbij komen, maar had er nog nooit 1 gemaakt, erg lekker, blijvertje
varkenskophaasjes met plowboys en als toetje de perenprut van Nigella, vaak door frits gemaakt, ik had alleen in mijn enthousiasme 2 blikken peren genomen en moest een dubbele hoeveelheid beslag nemen om de boel af te dekken, en heb hem iets te lang op de Q laten staan, zodat het meer een soort cake geworden is. De komende dagen hebben we perenprut genoeg.

93aa685e.jpg


ec930aab.jpg


87263d45.jpg


31233d3c.jpg


0cc8edcf.jpg


24fc0c84.jpg


13c55027.jpg


7258dcf3.jpg
 
Goei toellie Marc, had ik allemaal graag gegeten
 
Lekker Marc! Ik zie dat je je taart wat lager hebt gehouden, ga ik denk ik de volgende keer ook doen, andere skillet en dan tot de helft, hoop dat de room er dan in blijft :D
 
de aardappels waren op :) 1 zakje aardappelschijfjes met eh iets van kruiden, 1 zakje gratin kaas, 1 pakje ontbijtspek en 1 flesje kookroom, wat peper en zout en een klein beetje DP all purpose.
iets meer dan 1 uur indirect op 180C, daarna in de oven gezet (uitgeschakeld) en door de temp in de skillet bleef het lekker warm, ik was iets te vroeg met het eten klaar, we konden pas een half uur later aan tafel vandaar.
 
OK, ik zie aanpassing op het recept dat ik nu heb gedaan :D En dan in een QVIST skillet? En stond je room niet over te koken?
 
Ik had zo'n klein sligro skilletje tot bijna bovenaan gevuld en dat kan je er vergif op innemen dat het overkookt :D
 
Op de Guinness na allemaal lekker!
 
Ziet er allemaal heerlijk uit! En voor wat betreft de punten voor de kcbs kip: nul punten bestaat niet, dus troost jezelf ;) een 1 is het laagst... (= automatisch diskwalificatie, ook wel DQ genoemd)
 
Gerard777 zei:
Ziet er allemaal heerlijk uit! En voor wat betreft de punten voor de kcbs kip: nul punten bestaat niet, dus troost jezelf ;) een 1 is het laagst... (= automatisch diskwalificatie, ook wel DQ genoemd)

Zeer wijs gesproken ! ! ! !

Maar wat een feest om te zien, Spiffy ! ! !
Zou graag aanschuiven !
 
Goh en ik maar denken dat een judge als laagste een twee kon geven (oneetbaar) en dat je inderdaad bij een diskwalificatie vanwege een vreemd object, verkeerde sla, markeringen en teveel saus een 1 kreeg. Maar dat mag alleen in opdracht van de table captain en niet uit eigen beweging ;).
 
lekker bezig geweest marc.

Bij mij is mijn aardappel pannetje ook nog nooit over gekookt hoor  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan