BasBQ
Beef en Steak

Lamsrack duo, mosterd kruimeljasje vs knoflook rozemarijn

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik had nog twee lamsrackjes in de vriezer. Geinspireerd door de posting van Dennis en Derek was ik toch wel nieuwsgierig hoe dat zou smaken. Alleen wat moest ik nou met dat tweede rackje? Na wat googlen kwam ik op allrecipes uit, daar stond een recept wat me erg ok leek.
http://allrecipes.com/recipe/roasted-rack-of-lamb/detail.aspx

Het was welliswaar voor de *v*n, maar dat kan natuurlijk fijner op de Q.

Voor het jasje:
  • 1/2 cup verse broodkruimels
  • 2 eetlepels gehakte knoflook
  • 2 eetlepels gehakte verse rozemarijn
  • 1 theelepel zout
  • 1/4 theelepel zwarte peper
  • 2 eetlepels evo

Bovenstaand geheel in een schaal samenvoegen, dan heb je zoiets:
[
22-09-12+-+1


Vervolgens het lamsrack bewerken met een peper en een zoutje, vervolgens het rack even beide kanten een a twee minuten direct grillen.
Daarna het vlees even laten koelen en daarna het lamsrack aan beide kanten in de dijon mosterd zetten. Vervolgens moet het mengsel op
het vlees aangebracht worden. Ik heb daarna het rack indirect op de Q gelegd en tot 57 graden laten komen. Daarna even inpakken in alufolie en even laten liggen.

Het eindresultaat ziet er dan ongeveer zo uit:
22-09-12+-+6


Voor een volgende keer moet ik de broodkruimels toch wat fijner maken voor de presentatie, het geheel smaakte er niet minder om.

Wij vonden hem lekkerder dan de knoflook rozemarijn variant:
22-09-12+-+3



(ps sorry voor de telefoon snapshots, ik had haast onze jongste had ondertussen ook wat aandacht nodig, dus geen tijd om de camera uit de tas te halen)

 
doe mij er ook 1 aub!
 
ziet er lekker mals uir
 
Ziet er mooi uit ,maar gaat er hier niet in.
 
Wel erg leuk hoor, zo'n kruimelkorst!
 
@Riona, dat weten we inmiddels we hoor ;)

Rackje doe ik tegenwoordig gewoon naturel, grof zout, peper uit de molen en hoog aanzetten. Al het andere leidt alleen maar af ;)
 
noskos zei:
@Riona, dat weten we inmiddels we hoor ;)

Rackje doe ik tegenwoordig gewoon naturel, grof zout, peper uit de molen en hoog aanzetten. Al het andere leidt alleen maar af ;)
Ik wilde de andere is ook naturel maken, maar ik ben toch blij dat ik het kruimel jasje gemaakt had. Ik vond hem echt verassend lekker. Daarnaast was het ook nog leuker spelen, ook belangrijk ;)

Abraham zei:
Wel erg leuk hoor, zo'n kruimelkorst!
Een collega van mij kwam altijd met de spreuk het oog eet eerst, in dit geval erg toepasselijk, want tussen alle receptjes online was die korst voor mij de reden om deze eens te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan