BasBQ
Beef en Steak

Lamskroon

  • Onderwerp starter Doedesmiranda
  • Startdatum
D

Doedesmiranda

Gast
Vandaag lamskroon op de BGE. Nog niet perfect dus even wachten op recept.

b09be462.jpg


Have a great weekend. !!
 
ziet er heerlijk uit, moet toch ook maar eens meer met lam gaan proberen, ken het eerlijk gezegd niet echt
 
Je weet niet wat je mist Leo, lamsvlees is heerlijk! Wat was er niet perfect aan Miranda? Ze zien er heerlijk uit.
 
Mooi gedaan maar nogmaals geen lam.
 
@ noskos

Ik had ze ingewreven met olijfolie met zout, peper en knoflook. Met de kern themp meter op de BGE. Tegen het eind gelakt met honing, ketjap verse thijm. Volgende keer braad ik ze eerst om en om aan. Themp BGE was goed (160 C) De kern themp had ik iets te laag ingesteld 56 C. Ik dacht dat ze met rusten nog wat door zouden garen maar ze waren net iets te ros?.
 
Zoals je het beschrijft zou ik het ook doen. Eerst even op hoog vuur op gietijzeren rooster en daarna de platesetter erin en indirect laten garen.

Andersom zou ook nog kunnen, maar dan moet je wel een veilige plek hebben voor een hete platesetter....
 
Ik zou hem ook iets warmer doen qua kerntemperatuur, en is je thermometer goed? Ik heb die van mij pas geleden getest en sommige wijken een paar graden af. Kan bij dit soort dingen net het verschil maken.
 
Net geijkt. Hij geeft idd 2C te veel aan. Verklaart veel  :-[. Thanks voor de suggestie.
 
Hij ziet er prachtig uit, en de volgende keer als het wel helemaal gelukt is zie ik graag de foto's.
 
Doedesmiranda zei:
Net geijkt. Hij geeft idd 2C te veel aan. Verklaart veel  :-[. Thanks voor de suggestie.

Ben dat regelmatig gaan doen nadat ik een keer Prime Rib heb gemaakt, wilde zo'n duur stuk vlees niet verpesten. Een paar graden maakt dan een hoop verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan