BasBQ
Beef en Steak

lamschouder!

 
 
 

fonsgroen

Kooltjesharker
Berichten
241
Afgelopen donderdag ff langs de lokale turkse-slager gegaan om een lamschouder van 1.5 kg op te halen. De schouder ge?njecteerd met bouillon en Proven?aalse kruiden, gaatjes gestoken om knoflook in te stoppen en een rub gemaakt van peper, zout, paprikapoeder, knoflookpoeder en chillyflackes en deze samen met een laagje olijfolie op de lamschouder gerubt. De schouder ingepakt in de folie en deze lekker laten trekken in de koelkast.

Vanmiddag om 14.30 de schouder uit de koelkast gehaald om op mijn 47er te leggen.



De Q gereed gemaakt om indirect en op lage temperatuur te Q-en.



6 ecobrassa's in de starter en de fik er in!



schuitje met appelhout gereed om straks op de brikketten te zetten om een beetje rooksmaak te krijgen



de kruiden zijn er lekker in getrokken!



de opzet.... (op het illegale dakterras ;) )







zo klaar om te beginnen!



het begin van de cyclus!





langzaam gaat de temperatuur omhoog!



en om 18.30 uur was de temperatuur voldoende om hem ff lekker direct te Qen



en lekker wat witlof met Balsamico en bruine suiker in folie er bij



en toen was het tijd om te gaan eten!



Temperatuur was 60 graden en dat is perfect voor de lam!



Het ging super, de temperatuur van de Q kon ik lekker constant houden, tussen de 105 en 115 graden!
Het was zo lekker dat ik vergeten ben om foto's te maken van het aansnijden.... maar kan je vertellen dat de schouder super mals was, nog wel een beetje last van zenen maar het was maar heel erg lekker, voor herhaling vatbaar!!
 
Het water loopt me in de mond, prachtig!
 
Heerlijk zeg!
 
Schitterende sessie! leuke foto's en beschrijving.
 
Leuke sessie en leuke foto's en ik vind lams vlees altijd lekker.
Lamsbout heb ik nog nooit geprobeerd dat staat nog op het lijstje
maar in een hoop delen van het lam kom je zeentjes tegen daar is
de hond altijd blij mee.Ziet er goed uit.
 
ziet er lekker uit  ...jammer dat er geen lammetjes of schapies uitgedeeld worden hier , heb je wel verdiend!
 
structor zei:
Lekker lam, ben ik dol op. Ik ben wel benieuwd hoe je bootje er uit zag na je sessie. Ik heb het een paar keer geprobeerd zo, maar gooi tegenwoordig het hout zo op de kolen.
Het bootje is direct gaan smeulen en heeft ongeveer 45 min rook geproduceerd en was toen op (eigenlijk een soort CSG maar dan op de briketten) terwijl de kolen nog maar voor 25% aan het branden waren. Aan het einde van de sessie had nog 11 van de 20 koude briketten over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan