Beef en Steak

Ladinkje pulled chicken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marq
  • Startdatum Startdatum
 

Marq

Kooltjesharker
Berichten
102
Het is vakantie en er kwam iemand mee-eten.
Tijd om de BBQ aan te steken!

Ik besloot om weer eens pulled chicken te maken. De dag van tevoren, omdat we dan meer tijd hadden.
Eerst naar de Makro gegaan om kipdijfilet te kopen. Nu is de Makro met de meeste dingen die ook in supermarkten verkocht worden niet goedkoper, vaak zelfs net iets goedkoper (ook als je een grote verpakking koopt). Met de kipdij hebben ze echter wel een heel nette, vaste, lage prijs: 5,99 / kg => 6,53 /kg inc BTW.
Het leek me wel weer leuk om een goede lading te maken, dus ik nam 2 bakken van 2,5kg mee, totaal 5 kg.

Ik had wel eens eerder pulled chicken gemaakt, volgens dit recept van @NasQ. Mijn plan was om ongeveer hetzelfde te doen, maar dan low & slow op de WSM.
De sessie verliep netjes, ik hield de WSM rond de 100 graden en de kip steeg gestaag in temperatuur.
Op een gegeven moment bleef de temperatuur echter steken. Ik was bang dat dit een 'stall' zou zijn.
Ik wilde voorkomen dat de kip droog zou worden doordat de sessie te lang zou duren.
De oplossing is simpel: inpakken. Nu viel dat nog niet mee. Er lagen 2 roosters vol met stukken kip.
Uiteindelijk heb ik maar de roosters in z'n geheel ingepakt. Werkte opzich wel prima, hoewel er uiteindelijk wel een hoop vocht uitlekte.

Nadat de boel was ingepakt duurde het niet lang voordat mijn doeltemperatuur van 70 graden bereikt werd.
Op twee bakplaten de boel verzameld, gepulled en gesausd.
Daarna alles in porties van 250g gevacumeerd. Deels ook weer voor de verkoop.

Volgende dag de pulled chicken op een wrap met coleslaw gegeten. Was heerlijk!

2024-08-05 14.42.00.jpg
2024-08-05 15.06.43.jpg
2024-08-05 21.31.44.jpg
2024-08-05 21.58.13.jpg
2024-08-06 17.35.35.jpg



Inmiddels bij de Action een mooi grote braadslede gekocht voor een eventuele volgende keer. Hij past precies op de WSM.
Ik zou dan bij het laatste stukje alles daarin doen met aluminiumfolie erover.
2024-08-07 13.42.45.jpg
 
Rooster mooi vol.
Dat had ik vorige keer zelf ook beter gedaan.
Hier is alles al op.
 
goed bezig.. gee nbeter raad dan voorraad toch?
voor hoeveel verkoop je het en waar verkoop je het?
 
Maak dit recept ook regelmatig en hou dan de temperatuur van 160 graden net als in het recept. De kip wordt niet droog als je kippendij gebruikt en inpakken is dan niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan