Beef en Steak

Laatste avond in Frankrijk...Dorade.

El Fumarole

Gerijpt
En dan wil je t?ch nog even met je WGA spelen.

Visjes gevuld met limoen en knoflook, besmeurd met knoflookolie en een mengsel van zout en peterselie, daarna min of meer indirect de doos in. Geen zin in gedoe met folie, want de kop mag wel een beetje bruin, dat is de mijne nu tenslotte ook :)
20130626_203349_zps44948b54.jpg

Bordje:
20130626_205706_zps2d702cb7.jpg

Nog een mooi detail van een ros? schenkend handje erbij ;)

Is dat lekker? Zekers....

Helaas is het nu, na een dagje rijden,  weer een soort van herfst. Maar ach, we hebben weer lol gehad :)

Doe ik toch niet vaak genoeg zo'n visje op de bbq. Het is toch zo lekker!
Welkom thuis!

Captains diner!!

Welkom thuis in het herfstige nl.

In ieder geval een reden om maar dicht bij de BBQ te zitten. (Zolang de kolen niet uit de mand waaien)

Dat was zeker een lekker maaltje Jeroen! En voor dadelijk weer welkom terug in NL.

Dan kan je nu weer je kunsten vertonen op je vertrouwde eitje!!
En welkom thuis Jeroen!! :P

Ziet er goed uit die vis Dorado is heel erg lekker gegrild

Heerlijk Dorade op de Q, alleen die vervelende graten  :(

hmmm lekker, ik laat die dorades toch vaak een beetje liggen bij de visboer uit angst dat de boel uit elkaar valt van de grill, maar als ik dit zo zie is dat totaal ongegrond, ziet er perfect uit!

ziet er weer prima uit

Bedankt voor de vriendelijke berichten en de welkomsten allemaal. Het is dan wel wat frisser in Nederland dan in Frankrijk, maar hier op het forum is het weer een warm bad :)

@marieken: uit elkaar vallen valt bij deze vis wel mee. Eigenlijk kun je aan deze visjes niet zoveel verpesten. Ze blijven vrij stevig en smakelijk, ook als ze er een minuutje te lang op liggen. Ik heb ze door gegaard tot zo'n 55 graden.
( Mijn vrouw vond het wat overdreven, twee thermometers mee op vakantie :) )

Iemand trouwens ervaring met het 'planken' van deze vis?

MarBQ zei:
Dan kan je nu weer je kunsten vertonen op je vertrouwde eitje!!
En welkom thuis Jeroen!! :P

Dank, dank. Ik heb 'm inderdaad wel een beetje gemist :-)

ik ben niet zo van de vis (behalve kibbeling :P ) maar het ziet er heerlijk uit! toch eens proberen dan denk ik! :P

Heerlijke vis Dorada! Zien er erg lekker uit.

Heb wel een keer andere witvis op een ceder houten plank gemaakt (zeebaars met een salsa van rode ui, tomaat etc.), smaakte prima dus denk dat een dorada ook gerust op een plank kan.

Terug
Bovenaan Onderaan