BasBQ
Beef en Steak

Krab van de vismarkt

P

Psychoboy

Gast
Via www.versevis.nl zijn wij in Den Oever beland en hebben daar een lading vis gekocht.
Hier vonden wij ook wat Krabbescharen en uit nieuwsgierigheid hebben we die meegenomen.

We hebben de scharen licht gebroken en ze ingesmeerd met boter en knoflook.
Vervolgens op de Q gelegd voor een minuut of 10 en veel draaien.





Hoe lekker ze eruit zagen hoe lastig het was om het vlees uit de scharen te pulken.
Het vlees wat eruit kwam was heerlijk dat dan weer wel



Lekker lopen prieken met vrienden voor een heerlijk stukje vlees
 
Dat ziet er verrukkelijk uit zeg!
 
Lekker hoor. Inderdaad jammer dat het lekkers zo strak verpakt zit :)
 
Beetje aan pielen maar dan heb je ook wat!! 8)
 
Het ziet er idd heerlijk uit z?g  8)
Ik heb dit ook al eens willen doen, maar twijfelde hoe ik dit uiteindelijk moest maken, en daarom nog niet gedaan.
Merk je nog iets van de knoflook terug ? (ja tuurlijk als je de gehele schaar in je mik stopt  :eek:)

En dat pulken vind ik een van de leukste/ lekkerste dingen om te doen (daarom heb ik graag bot/ graat in mijn vlees/ kip/ vis/ cavia etc)
iig thx voor de inspiratie (en de mooie plaatjes)

Mac
 
HHmm lekker, ondanks dat ik vis erg lekker vind, maak ik meestal toch vlees. Gek eigenlijk. Nou ja, zalm en garnalen gaan er regelmatig op, maar draadjes als deze zorgen ervoor dat ik toch weer eens wat meer vis moet gaan maken.
 
bedankt voor de leuke reacties.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig knoflook geproefd heb, misschien hadden we ze nog meer moeten open breken voordat ze op het rooster gingen maar ik was bang dat er dan vlees uit zou lopen oid. had natuurlijk nog geen idee hoe het er van binnen uit zou zien.

maar voor 6,95 per kilo is dit zeker een aanrader om een keer te proberen
 
Super menu!

Krab en kreeft is geweldig. Zou persoonlijk de kruiden/saus toevoegen als bijgerecht bij het eten, net als bij kreeft.
 
Mooie grote scharen zeg! Is wel gepiel idd maar de smaak maakt dat altijd weer goed! Marineren lijkt me lastig, je wilt ook niet teveel breken omdat je dan weer vocht verliest lijkt me.
 
Ziet er prima uit ! goed idee ook. In een restaurant krijg je er meestal een (note)kraker en een haak ijzer bij.
 
Krab dat is echt lekker,  weet nog van een trip naar de USA heb ik een keer bij kennissen steamed blue crab gegeten, (klopt is geen bbq) maar super lekker, gewoon een berg krabben op tafel, geen borden maar van een krant eten. bestek HAMER.

Man Man wat was dat smullen...

Binnenkort ga ik ook eens een  krabscharen of een Noordzeekrab ( de blauwe komen hier maar zeer sporadisch voor bij de visboer) op de BBQ gooien. Ik den gewoon even snel garen, dan bestrooien met een lekkere rub hamer erbij en smullen maar. De rub komt dan gewoon met het peuteren etc op het vlees. (zo was het bij de Steamed Blue Crab). marineren door de harde schalen lijkt mij niet de meest ideale manier.

 
nooit gemaakt, maar wil het na het zien van je foto's wel eens proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan