BasBQ
Beef en Steak

Koudrookgenerator

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden stelde ik een vraag over een koudrookgenerator. Omdat ik het zelf druk had heb ik er helaas niet veel meer aan gedaan.

Mag ik jullie mening? Bijgevoegd heb ik 2 ontwerpen. De ene is met de uitlaat aan de bovenkant (gewoon lekker makkelijk) de 2de is op de bodem. Ik wil mbv draadeinden een paar pootjes maken zodat ie stevig blijft staan.
Warme lucht wil het liefst naar boven. Is het misschien verstandig om het pijpje onderin te bevestigen? Op die manier hoop ik dat, als ik het aan de bovenkant aansteek mn brandstof langer brand omdat de rook nu naar beneden moet ipv omhoog.

Ik zat ook evt te denken om het onderin aan de zijkant te bevestigen met een bocht aan de binnenkant naar beneden om te voorkomen dat ie as gaat blazen die door zwaartekracht in het pijpje terecht komt.

Hoe staan jullie hier tegenover?
478bef2e0e16878dfd83becc6fad12dd.jpg
b13debffc62a56ee3189511005793769.jpg
 
Op het web staan meerdere ontwerpen die hier op lijken. Ieder met zijn voor en nadelen, maar ze doen allemaal wat ze moeten doen.
Denk dat je gewoon moet doen wat jou het beste lijkt. Met vele vragen komen vele antwoorden maar ook vele zijwegen.
Dus soms is gewoon doen het beste šŸ˜‰
 
Op het web staan meerdere ontwerpen die hier op lijken. Ieder met zijn voor en nadelen, maar ze doen allemaal wat ze moeten doen.
Denk dat je gewoon moet doen wat jou het beste lijkt. Met vele vragen komen vele antwoorden maar ook vele zijwegen.
Dus soms is gewoon doen het beste
Zonder extra info erover op te zoeken, wat zou intuitief jouw eerste keus zijn om om het mondstuk te plaatsen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik zou het boven doen aangezien rook stijgt. Je wil het eruit hebben dus dat gaat het beste via de bovenkant.
 
Mijn idee zou boven zijn. Het idee om hem onder te doen is om de temperatuur laag te houden maar de rook die er uit komt is al dusdanig koel dat dit geen verschil in je kast zal maken denk ik. Het nadeel van onder lijkt me eerder de evt verstopping door as of dun zaagsel. Wanneer je daardoor weer een uurtje rook mist is dat zeker ook jammer
 
Mijn idee zou boven zijn. Het idee om hem onder te doen is om de temperatuur laag te houden maar de rook die er uit komt is al dusdanig koel dat dit geen verschil in je kast zal maken denk ik. Het nadeel van onder lijkt me eerder de evt verstopping door as of dun zaagsel. Wanneer je daardoor weer een uurtje rook mist is dat zeker ook jammer

Uurtje rook missen?
Dit soort rooktoestellen mag je blij zijn als je een uur haalt.
Ik heb er ook zo een en gebruik terug de CSG, die rookt veel langer, minder hevig, maar wel langer.
 
Ik heb er 1x mee gespeeld van een kennis. Was wel een groter blik, maar die redde de 2 uur. Maar wanneer hij verstopt en je gaat al uit van een uur werken dan ben je dat uurtje ook zo kwijt.

De csg gebruik ik ook standaard zelf. Al vind ik dit wel leuke gadgets
 
Is de rookontwikkeling hierbij niet veel heviger; m.a.w. moet je daar de rooktijd dan niet op aanpassen?
 
Is de rookontwikkeling hierbij niet veel heviger; m.a.w. moet je daar de rooktijd dan niet op aanpassen?

Hij rookt inderdaad heviger, ik vond het een gedoe, dus heb hem maar 1 keer gebruikt, staat daar nu stof te vangen.

omdat mijn ervaring beperkt is dus ik geen indicaties geven over tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan