BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte zalm op een appel/zuurkool salade

 
 

christiansiegers

Kooltjesharker
Berichten
120
Een paar jaar geleden werd dit gerecht bij Reitse spanninga gemaakt op zijn Winter Grill academy.
Aangezien het nu ideaal weer is om koud te roken, moest dit gerecht weer eens gemaakt worden.
Het is en blijft een mega lekker gerecht. Ondanks dat ik normaliter zuurkool echt niet te eten vind :-O

2015-01-25-10.49.14.jpg

2015-01-25-10.59.38.jpg

2015-01-25-20.41.07.jpg

2015-01-31-13.43.49.jpg
 
ik zie een CSG en zalm, en dan op het bord iets wat dan de appel/zuurkool zou moeten zijn, kan dat niet terug vinden op de bbq
 
Ziet er prachtig uit.

Had je de zalm nog gepekeld voor het roken?
 
Nee, dit keer niet. Heb het helemaal naturel gelaten. Wilde eens experimenteren zonder tussenkomst van pekelen.
Kan ook zeggen dat het mij goed is bevallen qua smaak. :>

Frits zei:
Ziet er prachtig uit.

Had je de zalm nog gepekeld voor het roken?
 
Dan moet je wel heel zeker zijn dat de temperatuur niet te hoog komt.
Gelukkig heb je daar momenteel geen last van.
 
Frits zei:
Dan moet je wel heel zeker zijn dat de temperatuur niet te hoog komt.
Gelukkig heb je daar momenteel geen last van.

daarom dat ik het ook nu gedaan heb. Temp was ideaal buiten. 2 a 3 graden volgens mij en tot op heden nog geen rare verschijnselen gehad
 
En hoe doe je de zuurkool? Rauw of gekookt? Mijn vrouw vind de geur van gekookte zuurkool namelijk helemaal niks, maar misschien dat ze dit wel ok? zou vinden.
 
ik heb normaal ook een hekel aan zuurkool, maar zo met een appel (granny smith) erdoor heen is het een stuk beter. En de zuurkool was nog rauw.
Tevens ging er nog een een dressing uit het boek van Reitse. Daar zat oa ui, appel nog in. Dus dat helpt allemaal wel weer mee

Lowietje72 zei:
En hoe doe je de zuurkool? Rauw of gekookt? Mijn vrouw vind de geur van gekookte zuurkool namelijk helemaal niks, maar misschien dat ze dit wel ok? zou vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan