Beef en Steak

Korean Kimchi Cheese Dogs With Gochujang-Aïoli

 
 
 
 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
758
Hoi Bbq Genoten,

Het onderwerp van de fotowedstrijd van deze maand is Hotdog. Nu heb je ze in vele soorten en maten en met de gekste toppings erop. Mij leek het leuk om dit typische Amerikaanse gerecht te combineren met de Koreaanse keuken en zo ben ik naar wat snuffelwerk op het internet dit heerlijke Asian fusion gerecht tegen gekomen, de Korean cheese dogs with kimchi and Gochujang aioli. Deze hotdogs zijn besmeerd met een zoete knoflook gochujang aioli en gegarneerd met wat kimchi en gesmolten mozzarella kaas. Neem één hap en je zult een zoete, zoute, umami smaakexplosie in je mond hebben 😋

A29046A9-619B-4596-ABF0-C2BB557563E8.jpeg


Her we co.

Wat heb je nodig voor deze Korean Hotdogs
  • broodjes om je hotdog tussen te doen
  • Hotdogs ( in mijn geval heb ik jalapeño cheddar hotdogs gebruikt )
  • Gochujang- Aioli ( zie recept )
  • Bosuitjes
  • Kimchi ( ik heb altijd zelf gemaakte Kimchi in de koeling staan, heb je dat niet kun je het in de toko kopen
  • Geraspte harde mozzarella
Voor het maken van de Gochujang-aioli:

Dit is voor een vrij grote lading Gochujang-aioli wil je wat minder halveer je het recept .

7D8DB890-75A5-46A4-BCA3-4298CAD05AD3.jpeg


  • 1,5 cup Kewpie mayonaise
  • 1/2 cup Gochujang
  • 1/2 cup donkere basterdsuiker
  • 1 eetlepel seasamolie
  • 2eetlepel rijstazijn
  • 6 eetlepels lichte sojasaus
  • 2 eetlepel honing
  • 1 eetlepel knoflook, fijngehakt
  • 1 eetlepel gember, fijngehakt
Doe dit alles in een bakje, meng dit door elkaar en zet weg in de koeling.

42A1958D-AFF7-43AE-8490-14F0EC89F73B.jpeg


Maak de Bbq gereed voor op 160c indirecte / directe hitten.

  • Leg de worsten op het indirecte gedeelte en gaar ze langzaam, als ze bijna klaar zijn schuif je ze door naar het directe gedeelte en grill je ze af.
  • Toast de broodjes ondertussen op de grill tot ze licht knapperig zijn.
  • Smeer een beetje Gochujang-aioli op de binnenkant van het broodje en leg de hotdogs in de broodjes, doe er dan nog een klein laagje gochujang aioli op beleg vervolgens met een beetje kimchi, geraspte mozzarella, sesamzaadjes en groene ui.
En ready is je Korean cheese dogs with kimchi and Gochujang aioli.

EEA5D614-C39F-4EEF-AD38-C6849817B1CB.jpeg


ik ben normaal totaal niet van de Hotdogs maar dit vind ik echt lekker, de kimchi in combinatie met Gochujang-Aioli en mozzarella kaas die gesmolten boven op de jalapeño cheddar hotdog ligt lieten mijn smaak papillen klapperen van genot 😋

Eet smakelijk,
Roy
 
Laatst bewerkt:
Altijd een plezier om te lezen. Je maakt heel vaak iets unieks en beschrijft het uitgebreid.
Deze zou ik ook wel graag willen proeven
 
Dat lijkt me erg lekker.

Mooi bedacht zo.
 
En dat met een hotdog .👌🏼👍🏻
 
Geweldig, lijkt me heel lekker Roy. Heel origineel ook.
 
Heerlijk weer "Sticky" zit hier in mijn kopje koffie te kwijlen als een oude boxer...... :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan