Beef en Steak

Koolmonoxide

riona

Gemarineerd
Ik heb wel eens het idee gehad om binnenshuis een wga aan te steken,maar dat werd me sterk af geraden omdat er dan te veel koolmonoxide vrij kwam en daar gaan we van slapen en is dus gevaarlijk.
Maar nu ben ik gisteren in een restaurant geweest in Aalsmeer en hebben we met een tafel of 10 ge bbq binneshuis en er stond op elke tafel een Cobb en hij werd gevuld met kooltjes en er is niemand onderuit gegaan en er was geen afzuiging want daar was het veel te warm voor.
Heeft iemand een verklaring hier voor of kan je gewoon binnenshuis bbq?

Dat er geen afzuiging zichtbaar was betekent niet dat er geen frisse lucht aangevoerd werd. Er zijn regels voor restaurants en horeca gelegenheden dat in ruimtes waar meerdere mensen samen komen er een continue aanvoer moet zijn van frisse lucht. En schuifjes in het raam is echt niet voldoende. Daar moet een grote mechanische aanvoer voor gebruikt worden. Ik ken een kookstudio die ook zo'n installatie moest plaatsen en om die reden gestopt is. Ik kan me niet voorstellen dat in een ruimte waar tien tafels passen ze dit systeem niet hebben...

Optie twee is dat ze het ni?t hebben en een enorm risico nemen... Er worden immers hoopjes regels aan de laars gelapt, bewust of onbewust...

ik zou me ook niet voor kunnen stellen dat zij niets van een afzuiging oid hebben.
Dat risico zou je toch niet willen en durven nemen?

Niet alles is wat het lijkt, het feit dat je afzuiging niet ziet of voelt wil niet betekenen dat het er niet is.

Barbecuen doe je niet binnenshuis of in afgesloten ruimtes dat is levensgevaarlijk!

Ik zal wel voor gek uitgemaakt worden ::)  maar wanneer je alleen 1 wga aansteekt en buiten de kooltjes eerst op temperatuur laat komen zal er niets gebeuren.
Je moet natuurlijk wel voor frisse lucht zorgen. Een wga verbruikt niet meer zuurstof als een aantal kaarsen. En die steken de meesten aan zonder aan de zuurstof te denken.
MAAR, moet je dat wel willen" binnen barbecue?n". Je hebt al gauw wat rook ontwikkeling, dat zorgt wel voor gevaar.
Bovendien hangt die lucht daarna weken in je huis, en niet iedereen vind dat prettig.
De eventuele rook zorgt voor een mooie verkleuring van je plafond.
Er komt altijd een wat vettige damp vrij die ook neerslaat op je interieur.
Al met al veel nadelen.
Ik zeg de Q buiten en gezellig binnen bij kaarslicht ;) opeten

Het probleem is dat mensen ergens iet maar half lezen en dan denken dat je binnen 'gewoon' kunt barbecueen.

Dat er voldoende ventilatie en dergelijke aanwezig moet zijn en dergelijk vergeten ze voor het gemak.

En daarom hier het dringende advies, barbecuen doe je buiten in de frisse lucht!

Frits zei:
Het probleem is dat mensen ergens iet maar half lezen en dan denken dat je binnen 'gewoon' kunt barbecueen.

Dat er voldoende ventilatie en dergelijke aanwezig moet zijn en dergelijk vergeten ze voor het gemak.

En daarom hier het dringende advies, barbecuen doe je buiten in de frisse lucht!

Ben het wel met je eens Frits. Vandaar ook mijn eindconclusie in mijn bericht.

Was er afgelopen winter niet iemand in Nederland overleden op deze manier? BBQ aan om het huis warm te stoken of zo?

Ja, ik mag weer... Dat is natuurlijke selectie, de slimme barbecue?rs blijven over!

Als brandweerman zeg ik: binnen geen BBQ! Dit om reeds eerder genoemde redenen. CO, afzuiging, luchttoevoer e.d. Maar als Aalsmeerder ben ik wel benieuwd naar het restaurant die dit deed -> die Cobb op tafel.

iBobnl zei:
Als brandweerman zeg ik: binnen geen BBQ! Dit om reeds eerder genoemde redenen. CO, afzuiging, luchttoevoer e.d. Maar als Aalsmeerder ben ik wel benieuwd naar het restaurant die dit deed -> die Cobb op tafel.

Bij het restaurant van meneer de Blijker in Rotterdam staan er een stuk of 5 binnen, allemaal large eggs. ;)

Ik denk dat die kale ook wel een professionele ventilatie installatie heeft in z'n keuken.

Die kale verbruikt zelf de meeste frisse lucht met z'n sigaar :D. Zal daar dus best goed geregeld zijn.

Ik denk dat het bij Herman wel goed geregeld zal zijn. Daar heb ik wel vertrouwen, maar ben toch echt benieuwd naar de naam van de restaurant in Aalsmeer.

Terug
Bovenaan Onderaan