BasBQ
Beef en Steak

Kolenmand met of zonder tussenwand

 
 

IvoG

Tondelzoeker
Berichten
15
Ik ben van plan een kolenmand voor in mijn KJ Classic II te kopen maar heb nu twee modellen op het oog (zie hieronder) waarbij de ene zonder tussenpaneel is en de andere met. Ik vraag me af wat de voorkeur heeft? oftewel ga je het scheidingspaneel gebruiken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

kick ash basket zonder

Kolenmand met paneel

Ik heb van het werk Bol.com kaarten gekregen die ik er voor wil gebruiken vandaar de keuze voor Bol
 
Ik ben van plan een kolenmand voor in mijn KJ Classic II te kopen maar heb nu twee modellen op het oog (zie hieronder) waarbij de ene zonder tussenpaneel is en de andere met. Ik vraag me af wat de voorkeur heeft? oftewel ga je het scheidingspaneel gebruiken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

kick ash basket zonder

Kolenmand met paneel

Ik heb van het werk Bol.com kaarten gekregen die ik er voor wil gebruiken vandaar de keuze voor Bol
Ik heb zonder en dat bevalt mij prima.
 
Ik heb er 1 met verwijderbaar paneel. Een keer
Eruit gehaald en nu kwijt. Baal ik toch wel van. Als je een large of groter hebt kan het zeker handig zijn met deel direct en deel indirect grillen.
 
Ik heb een big Joe met verwijderbaar paneel, alleen nog nooit gebruikt.

Kan me wel situaties indenken dat het handig zou zijn maar nu me nog altijd weten redden door de kolen naar 1 kant te trekken zonder schotje.
 
Ik gebruik die schotjes nooit. Maar dat komt denk ik omdat toen ik begon al die dingen er niet waren en je dan toch een andere manier aanleert.
 
Heb hem zelf ook nog nooit gebruikt, heb het idee dat de kolen sneller op brand omdat via het tussen rooster nog makkelijker zuurstof bij kan .
Denk dan om nog meer te knijpen.
Toch lijkt het me handig om direct en indirect te hebben met verschillende soorten vlees er op.
Zo als met meerdere mensen te bbqen.
Ik zou gewoon met doen, heb je iedergeval keuze
 
Ik gebruik hem op mijn bastard om een helft direct en andere helft indirect te maken. Wanneer ik die opstelling niet gebruik haal ik het tussenschot er uit.
 
Ik gebruik hem op mijn bastard om een helft direct en andere helft indirect te maken. Wanneer ik die opstelling niet gebruik haal ik het tussenschot er uit.
Ik heb ook een mand met verwijderbaar schot, merk dat ik het alleen in de situaties zoals @Rogier beschrijft gebruik, maar dan is het wel handig om de kolen bijeen te houden, maar ik denk niet dat je het perse zou missen in die opstelling. Een mand alleen is al een super fijne upgrade aan je Q!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem even in mijn big joe gebruikt, op een gegeven moment uitgehaald omdat ik het toch niet gebruikte. Ook als ik 50/50 direct/indirect doe dan nog gooi ik mijn kolenmand gewoon vol. Het zal iets schelen aan de rand net langs de heat deflector als je hem maar voor de helft vult. Verder is de toegevoegde waarde niet heel hoog. Als het verschil een euro of 5 is kan je het overwegen, anders ksn je in mijn ogen het geld beter in je zak houden
 
Dank jullie allemaal voor de input. Ik denk dat ik voor degen met tussenwand ga. Baat het niet schaadt het niet
 
Ik heb bij mijn KJ III eentje met tussenschot gekregen,

Tot nu toe enkel gebruikt voor bij een kippetje aan het spit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan