BasBQ
Beef en Steak

Knorretjes Examen

 

BaliBiker

Vuurmaker
Berichten
86
Vorige week mijn examen afgelegd voor mijn Knorretje stickertje. Dankbaar heb ik gebruik gemaakt van het wedstrijd recept van Noskos. De beoordeling is aan de jury, dat zijn jullie dus.


Eerst alles verzameld.


Injecteren met de injectiemix. Mijn vrouw, werkzaam als verpleegkundige, had gelukkig nog wat spuiten liggen. Wel belangrijk dat het grove zout goed is opgelost anders komt het niet door de naald.




En zo is die dan een nachtje in de koelkast gegaan.


Ik had de q alvast voorbereid. Dat scheelde de ochtend daarna weer.

Toen 's morgens om 7.00 uur de wekker ging wist mijn vrouw het zeker. Die is behoorlijk verslaafd aan het raken.




Na 4 uurtjes in de glaze.


Laten rusten....


Klaar om te pullen. Spannend!




...en het eind resultaat.

Ik heb ervan genoten. Gelukkig nog niet perfect. Ik denk dat het malser en zachter kan. Bovendien was ik iets te zuinig met de eindsaus geweest. Ook had ik het nekkie niet goed ingepakt in de folie terug op de q gedaan. Het kostbare sap was zo mijn q ingedropen, zo kwam ik later achter. Al met al reden genoeg om hem snel nog een keer te proberen.

Ik wil hem overigens ook een keer proberen te maken met shoarma kruiden. Ik ben dol op shoarma. Het zou toch wat zijn als ik iets vergelijkbaars van de q kan halen.

Dank voor het kijken. Alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.



 
Ziet er goed uit! Krijg gewoon trek. En gefeliciteerd met je knor.

Zou wel je ketelprobe ergens anders monteren. Nu komt je deksel waarschijnlijk net op het uiteinde van je probe waardoor deze kan beschadigen.
 
Lowietje72 zei:
Zou wel je ketelprobe ergens anders monteren. Nu komt je deksel waarschijnlijk net op het uiteinde van je probe waardoor deze kan beschadigen.

Thanks Lowietje, die neem ik mee!
 
PP blijft altijd lekker  :D
 
Mooie run. Ziet er lekker uit!
 
Ziet er goed uit!
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je knorrie.

Shoarmakruiden, misschien niet eens zo'n slecht idee.
 
Verdiend hoor, gefeliciteerd met KNOR
 
Ziet er zeker goed uit.
Krijg ik ook wel honger van.
En de shoarma kruiden zouden inderdaad wel is goed kunnen landen op een PP. Het malse van PP in combinatie met shoarma kruiden. Je hebt me wel op een idee gebracht.
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor
 
Lekker zeg mooie snake ook
 
Jeroen, gefeliciteerd met je knorretje!

Je vlees inpakken in dubbel folie helpt tegen het lekken, ook scheelt het om bij het inpakken een stukje folie op de Q te leggen zodat de folie om het vlees niet aan het rooster blijft plakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan