BasBQ
Beef en Steak

Knorretje verdiend?

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Morgen Q'ers!

Zoals jullie allen ongetwijfeld hebben gemerkt was het zondag een h??rlijke dag om de Q aan te steken... Zeker als je ziet wat voor weer het gisteren en eergisteren was. Omdat ik sinds kort een UDS heb, die af is en het doet, was dit natuurlijk h?t moment om hem aan te slingeren.

Een maatje van mij heeft me geholpen met de UDS, dus als tegenprestatie heb ik hem en zijn vriendin uitgenodigd voor een heerlijk broodje PP. Mijn eerste pulled pork die ook gelukt is! De vorige is falikant de mist in gegaan door een ongeduldige moeder en een zomerse bui.. :(

Hierbij het verslag!

Alle ingredi?ntjes op een rijtje, de procureur heeft vanaf woensdag staan ontdooien in de koelkast. Heb een simpele rub gebruikt, zoals deze in het grote kookboek van Weber staat.


Ik heb deze keer ook gekozen om te injecteren, dat doen we ook niet meer. Heeft voor mij weinig toevoegende waarde, proefde het niet echt terug in het vlees.



En het geeft ook best een bende  :(

Zondag morgen! UDS gaat aan, en koud dat het was buiten! Het ijs stond gewoon op het zijl...


Het viel me op, vandaar zondag ook mijn berichtjes in de shoutbox, dat de kern temperatuur echt omhoog schoot! Bij een roostertemperatuur van rond de 125 graden zat mn stukkie vlees al op de 16 graden binnen een uur, ben begonnen met een kerntemperatuur van 4 graden (recht uit de koelkast). Ik ben om half 9 begonnen en rond half 12 zat hij al in de zone! Maar daar heeft ie echt lang over gedaan! Dus wat dat betreft maakt dat de tijd weer een beetje goed...



Tussendoor heb ik even de glaze gemaakt! Appelazijn, bbq saus en bruine rietsuiker.



Om half 7 heeft hij de kerntemperatuur gehaald en mag 'ie gaan uitrusten in de folie! Echt mooi om te zien dat je vlees al zoveel volume heeft verloren.



Ondertussen heb ik bij het eraf halen eventjes wat maiskolven met honing erin gelegd! LEKKER!



En daarna, na een uurtje rusten.... Het pullen! Ik heb hier echt eventjes een vreugde dansje gedaan van binnen. Zoals eerder al verteld, is mijn vorige PP mislukt. Mijn maat zat hier al vanaf half 3, had hem dit beloofd. Onbewust blijf je dan steeds met die vorige keer in je achterhoofd zitten. Maar goed, het moment was daar. Ik pakte twee vorken en het vlees viel gewoon uit elkaar! Het rook verrukkelijk!




En daar is het dan... Is dit knorretje waardig?



Wat heerlijk is dit! Echt niet normaal, en best machtig ook! Zat na 2 broodjes en zo'n maiskolf toch al aardig vol. Maar gewoon blijven eten.... Desondanks is er denk ik nog een kleine 400 gram vlees over. Hier ga ik van het weekend lekker kroketten van maken!

Bedankt voor 't lezen en tot de volgende! 
 
ik vind het er prachtig uitzien en een mooie en leuke reportage, ik zeg gefeliciteerd met je knor
 
Verdiend zeg ik ! Congrats alvast
 
Congrats!! Knor in de pocket!! :D
 
Meer dan verdiend. Gefeliciteerd met je "knorretje"
 
Gefeliciteerd met je knor
 
Eerste badge is binnen!
Gefeliciteerd!
 
Zeker een Knor verdient vindt ik....
 
Dank jullie allen! :) Op naar de tokkie of spekkie!
 
Een Tokkie is makkelijk ;), voor het spekje moet je wachten tot Bacon Weekend.
 
Ik bedoel het koetje...  :blush:  Scherp hoor, Frits!
 
Rolaanndd zei:
Maar gewoon blijven eten....

Hahaha, dikke LOL, wat herkenbaar is dat!

Congrats!
 
Terug
Bovenaan Onderaan