Beef en Steak

Kleine low slow sessie

TraegerTinus

Gemarineerd
Vanmiddag wil ik er wat spareribs opgooien en ga een 3-1-0.5 sessie proberen (in uren) vanwege tijd gebrek 3 2 1.
De 3 op wat hogere temperatuur.

Nu mijn 1e vraag, spareribs uit verpakking gehaald maar kan niet goed zien of het vlies er al af is. Als ik er een vork (achterkant) ondersteek,  komt er wel wat beweging, maar druk de vork haast krom. 
Dit zijn ribben van aalvink. Iemand een idee? Zie foto.
0b2d90de3c067b35e3d775d9103f67a3.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

TraegerTinus zei:
Vanmiddag wil ik er wat spareribs opgooien en ga een 3-1-0.5 sessie proberen (in uren) vanwege tijd gebrek 3 2 1.
De 3 op wat hogere temperatuur.

Nu mijn 1e vraag, spareribs uit verpakking gehaald maar kan niet goed zien of het vlies er al af is. Als ik er een vork (achterkant) ondersteek,  komt er wel wat beweging, maar druk de vork haast krom. 
Dit zijn ribben van aalvink. Iemand een idee? Zie foto.
0b2d90de3c067b35e3d775d9103f67a3.jpg

Zo te zien zitten ze er nog op. Er zijn sowieso weinig slachterijen die het er afhalen van te voren. Met een schoon gemaakte schroevendraaier krijg je beter grip. Eerst er tussen steken en dan langzaam over de rib heen trekken.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Ze waren net ontdooid en dus hooguit + 3 graden, wellicht komt het op kamertemperatuur er beter af?
Ik heb al eerder vlies eraf gehaald maar dat ging stukken makkelijker. bedankt voor de hulp zover.

Even met je nagel over het bot krabbelen. Als het vet eraf komt is het vlies eraf. Kom regelmatig racks tegen zonder vlies.

Ik heb ook vaker meegemaakt dat het leek alsof er nog vlies op zat (zoals op jouw foto's) maar dat het onmogelijk was om er iets af te trekken. Mijn conclusie was dat het vlies er af was en merkte na de bereiding ook geen verschil. Blijkbaar komt het inderdaad soms voor dat er geen vlies meer op zit

Mijn ervaring leert, bij twijfel gewoon met een mes insnijden of kerven. Dan heb je geen last meer van een eventueel vlies en doet niets af op de kwaliteit of het mondgevoel.

Barbeknoei zei:
Mijn ervaring leert, bij twijfel gewoon met een mes insnijden of kerven. Dan heb je geen last meer van een eventueel vlies en doet niets af op de kwaliteit of het mondgevoel.
Goeie tip. Thnx

noskos zei:
Even met je nagel over het bot krabbelen. Als het vet eraf komt is het vlies eraf. Kom regelmatig racks tegen zonder vlies.

3uur 140 graden 3kwartier handdoek en alufolie met boter en suiker (op dat moment 190 voor de burgers, al op  sorry) Daarna nog half uur 121graden met lak
d59f3bdafe7153628f4d01cb8115badf.jpg
fe31fda7cdd7e18fb535e7419b5d5dd9.jpg

f531d81bbc3ab177058a85b1aecd60dc.jpg

Dit gebruikt voor de rub en de saus. Errug. Lekker. Zoet en toch pittig. Doordat ze niet lang ingepakt hebben gezeten, mooi stevig maar ubermals.
35d3733165a7cf231db9c54e900f90de.jpg

Ziet er lekker uit!

Lekkere ribbels had ik wel wat van gelust mooi gedaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Great Cook!  :P

Daar kan je me altijd voor wakker maken ribs van de bbq! ziet er goed uit.

Lekkere ribs. Zien er ook heel goed uit. De plaatjes zijn om te watertanden.
Ik ben helemaal fan van de Eesterwood versie. Hot & Fast. Die zijn ook lekker snel klaar. Kunnen zelfs door de weeks

Bram zei:
Lekkere ribs. Zien er ook heel goed uit. De plaatjes zijn om te watertanden.
Ik ben helemaal fan van de Eesterwood versie. Hot & Fast. Die zijn ook lekker snel klaar. Kunnen zelfs door de weeks

Ik dacht zelf altijd dat goede spareribs van het bot MOESTEN vallen, nou niks is minder waar, persoonlijke voorkeur is dat meer denk ik.!??

TraegerTinus zei:
Ik dacht zelf altijd dat goede spareribs van het bot MOESTEN vallen, nou niks is minder waar, persoonlijke voorkeur is dat meer denk ik.!??

De een vind ze het lekkers als ze helemaal fall of te bone zijn (zo als de vrouw thuis). En de ander vind een bite lekker. Ik mag graag het vlees nog van het bot kluiven. Heb beide varianten gemaakt. En sowieso zijn ze thuis altijd lekkerder als elders. Ik ben gelukkig van m?n spareribs vrees af

Hier ook fan van ribben met nog een lekkere bite, heerlijk kluiven :D gelukkig hebben wij alleen maar kluivers in de familie B-)

Terug
Bovenaan Onderaan