Beef en Steak

Kleine 47cm ketel + lange sessies. mogelijk?

Snellius85

Vuurmaker
Hoi!

Eigenlijk mijn eerste post hier en heb een tijd zitten neuzen naar antwoorden, maar kon het toch niet helemaal vinden. Als ik er overheen gekeken heb, mijn excuses!

Ik ben in het bezit gekomen van een kleine 47CM weber compact en ben benieuwd wat voor advies jullie mij geven over de verbrandingsmethode, denk dat ik het ongeveer weet maar zou graag bevestiging zien. Een snake zou denk ik niet gaan voor een sessie van bijvoobeeld 6 uur (ribs) zonder dat het vlees (1 rib) in aanraking komt met direct hitte. Meest voor de hand liggende is dus de minion methode met een paar brandende kolen in het midden van de stapel + rookhout.

Mijn plan is om een stapel koude briketten te maken aan de zijkant en een afscheiding in het midden van folie te maken zodat er geen directe hitte op het vlees kan komen. 5 of 6 kolen aansteken en wachten tot hij op 110 graden ongeveer zit. Schuif onder bij het ontsteken helemaal open en boven tot de helft, als hij op 90 a 95 graden zit, onder dichtschuiven zodat ik ongeveer op 110 kan komen.

Mijn vraag is eigenlijk, stel dat je fuel te kort komt en moet bijvullen, hoe doen jullie dat dan? want het zal langzaam naar beneden branden, kan ik daar koude bovenop gooien?

Alvast bedankt!

Bedankt voor je antwoord Hans!

Als jij de minion methode gebruikt, leg je de brandende kolen dan in het midden bovenop? of leg je ze meer naar de zijkant?

Snellius85 zei:
Bedankt voor je antwoord Hans!

Als jij de minion methode gebruikt, leg je de brandende kolen dan in het midden bovenop? of leg je ze meer naar de zijkant?

Ik leg de verse briketten op de plaats waar op dat moment het meeste vuur is gaan ze ook eerder branden en blijft de temperatuur constant (althans zo veel mogelijk)  doordat je even bezig bent komt er toch verse lucht en wat afkoeling maar met de schuiven in de zelfde stand als voorheen moet dat weer corrigeren, soms moet je een beetje helpen door het te regelen met de bovenste schuif.

Terug
Bovenaan Onderaan