BasBQ
Beef en Steak

Kippie met Plowboys Fin & Feather

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.890
Hugo van True2BBQ had tijdens de twitter BBQ zondag zijn assortiment aan rubs en sauzen meegenomen. E?n van de nieuwe rubs in zijn assortiment is de Fin & Feather van Plowboys. Een rub voor vis en gevogelte.
Volgens de omschrijving is deze rub gezoend door de Florida zon, wat dus inhoudt dat er citrus in moet zitten. En dat klopt ook, Hugo liet het me proeven zondag en toen proefde je duidelijk het zure van citrus, best wel heftig maar dat zal het citroenzuur zijn dat op de ingredi?ntenlijst staat. Hugo had hem getest op kip en daar was hij heel goed bevallen.
Dus heb ik vandaag ook maar weer eens een kippetje aan het spit geregen, ingewreven met olijfolie en daarna bestrooid met Fin & Feather. Na een uurtje draaien met wat hickoryrookhout was het kippetje gaar en kon de smaaktest beginnen.

Ik moet zeggen een erg lekkere rub! De heftige citrussmaak die je proeft als je het zo uit het potje probeert was een stuk milder geworden. We waren het er allemaal over eens een goed bij kip passende rub. Volgende keer eens proberen op garnalen of een stukje vis.

Wil je deze rub ook testen dan kun je hem kopen bij Hugo of deze maand meedoen met de fotowedstrijd, Hugo heeft namelijk een bus beschikbaar gesteld voor het forum en dat is de prijs die je deze maand kunt winnen!

plowboysfinfeather-1.jpg


plowboysfinfeather-2.jpg


plowboysfinfeather-3.jpg
 
prachtige kip Dennis, ik zou zo bij je aanschuiven en helpen proeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan