BasBQ
Beef en Steak

Kippetje aan het spit

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Gisteren weer een kip aan het spit gehangen. Blijft toch erg leuk om te doen en had gisteren een haak aangepast zodat ik volgend weekend twee kippen naast elkaar kan hangen. Kortom daardoor gelijk er weer zin in.

Aangepaste haak voor volgende week:


2014-07-25 Chicken Spit 05 by Bidle, on Flickr



Kip eerst in de olie gezet, daarna in een eigen rub en aan het spit ermee!

2014-07-25 Chicken Spit 01 by Bidle, on Flickr


Weber al lekker warm aan het worden, eigenlijk iets te warm,... dus moest hem even knijpen:

2014-07-25 Chicken Spit 02 by Bidle, on Flickr


2014-07-25 Chicken Spit 03 by Bidle, on Flickr


Halverwege ziet deze helft er al goed uit,... de andere helft ook hoor. ;)

2014-07-25 Chicken Spit 04 by Bidle, on Flickr


En kippetje klaar:

2014-07-25 Chicken Spit 07 by Bidle, on Flickr



Helaas ging het regenen en geen foto van het bordje gemaakt, maar het was weer lekker!!
 
Kippetje ziet er goed uit, denk dat die rub die jij mij meegegeven hebt hier ook erg lekker bij is
 
lust ik, is altijd lekker een kip van het spit
 
Achieltje zei:
Mooi zeg, ben benieuwd naar een duo kippetjes die op je aangepast spitje komen...

Ik ook!!!

Waarschijnlijk wel gelijk ??n van de laatste keren,...... want de spit gaat al snel met pensioen.  :-S  :-<
 
structor zei:
Huh je had hem net, vertel eens....


Kweet het ook ergens nog niet,....

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/weber-icm-graniet/


Had dus het idee om een keukenblok te maken met oa. De Bidle01 erin verwerkt. Omdat het mijn eerste 'echte' BBQ is. Daarbij erg handig want hij heeft de 'gas ontsteker'. Dus kan ik die altijd makkelijk gebruiken. Enkel veel gezeur over de bevestiging,... dus dat gaat sowieso niet door. Dus straks is de Bidle01 dus overbodig,......  weet nog niet goed of ik hem wel wil/kan verkopen.

Het beste idee is om hem op het werk te zetten, want hier thuis zal ik hem niet veel gebruiken. Kortom,... ben er nog niet uit. Iig wel fijn dat ik me druk kan/mag maken over dit soort geneuzel.  ;)
 
Kip, het meest veelzijdige stukje vlees :D
 
Mooi kippie!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan