BasBQ
Beef en Steak

Kip: Surinaamse kip

 
 
 

miesder

Kooltjesharker
Berichten
178
image-1_zps3c12bd4a.jpeg


Het geheim van Surinaamse kip!!

1 kilo drumsticks
1 ui
3 cm gember
1 thee lepel gember stroop
1 eet lepel hoisin saus
1 eet lepel bbq marinade (Pikante marinade van Shisado) verkrijgbaar bij Oriental
3 tenen knoflook
1 eetlepel kerrie (originele recept vraagt om normale kerrie maar vind zelf massala lekkerder
2 eetlepel ketjap (zoet)
2 Surinaamse madame jeanette peper
1 eetlepel aromat
1 kippebouillon blokje
Hoeveelheden zijn ongeveer. Ik heb zelf een nog 1 eetlepel tomatenketchup gebruikt bij de volgende keer dat ik het maakte en vond dat lekkerder.

Drumsticks insnijden.  Knoflook en gember kneuzen en met de ui in de schaal bij de kip Zet het afgedekt met zilverfolie op de bbqZet de kip in de marinade en laat minimaal 2 uur intrekken.

Zet de schaal afgedekt met folie nog 40 minuten op 180C op de BBQ en vervolgens nog 15 min zonder folie voor het korstje. De kip geeft vocht van zichzelf af maar voor een beetje extra jus kan je klein beetje water toevoegen. Ik heb de madame jeanette peper er pas bij gedaan op het moment dat de schaal op de bbq ging. Pas op dat deze niet kapot gaan. Dan word het gerecht zo heet dat het voor de meeste mensen niet meer te eten zal zijn.


De credits van dit recept gaan naar deze man: https://www.facebook.com/kooktruc?fref=ts
 
Terug
Bovenaan Onderaan