Beef en Steak

Kip Marbella - Ottolenghi

mrooding

Administrator
Forumleiding
Aangezien het weer in Nederland, op zijn zachtst gezegd, niet al te best is, zijn we deze week ontsnapt naar het zuiden van Frankrijk. Vandaag helaas hier ook wat druilerig maar de afgelopen dagen was het lekker zonnig. De BBQ heeft deze week al een aantal keer aangestaan maar vandaag was het dan eindelijk tijd voor een gerecht van Ottolenghi: kip Marbella uit het boek Simple. Het recept zelf is ook te vinden op internet: https://www.brendakookt.nl/2018/10/22/kip-marbella-simpel-van-ottolenghi/

Niet alle ingredi?nten zijn in zuid-Frankrijk altijd even makkelijk te vinden. Dus de missie 'op zoek naar verse Oregano' is na diverse supermarkten helaas mislukt. Zelfs niet in een gigantische supermarkt in 1 van de grotere steden op 45 minuten rijden van onze locatie. In het recept heb ik dus gewoon gedroogde Oregano gebruikt.

okyEj4m.jpg

Het begon gisteren met het maken van de marinade. De kip heeft hierin iets meer dan 24 uur gemarineerd voordat de pootjes op de BBQ gingen.

54k3phg.jpg

Thuis had ik dit waarschijnlijk op de Big Green Egg gemaakt maar op de Weber die we hier hebben, kan het ook perfect. Opgestookt tot 180 graden en toen mocht de ovenschaal erop.

ohjfMbY.jpg

ZBwmYYc.jpg

Na ongeveer 50 minuten hadden de poten een kerntemperatuur van 75 graden bereikt en konden de borden bereid worden.

CeSvW9Q.jpg

Bij de kip aten we gebakken rijst met groenten. De marinade goten we bij het dresseren over de rijst en de kip. Het was de eerste keer dat we dit gerecht maakten en aten maar we vonden het allemaal voor herhaling vatbaar!

Schitterend gedaan zeg! Dat ziet er heerlijk uit en het zijn prachtige foto's! Dus je gaat speciaal voor een mooi decor voor de maandelijkse foto-wedstrijd helemaal naar Zuid Frankrijk? Wat een eer en wat een kadootje voor ons dat we met je mee mogen kijken... super!

Helaas, zonder die verse oregano moet dit helaas leiden tot diskwalificatie. Sorry voor alle moeite. Haha!

Prachtige inzending, heel veel succes Mrooding!

Ziet er echt fantastisch uit, watertandend mooi.

De foto hieronder is wat mij betreft een ultieme BBQ foto, wat een sfeer: bourgondisch, houtskool, landelijk, buitenkoken, het heeft alles, kan zo op een cover van een boek of culinair bbq tijdschrift

ohjfMbY.jpg

Zo dat ziet er even lekker uit. Kip van de Q lust ik graag. Deze ga ik eens proberen. En idd mooie foto impressie. Je locatie daar ziet er niet verkeerd uit

Wat een schitterende plaatjes van een zeer smakelijk gerecht en die Oregano,  :-? tja da's wel jammer.

Bedankt voor de mooie complimenten! Ik had voor deze vakantie de halve toko in Nederland al leeg gekocht om vandaag Rendang te kunnen maken. Volgende keer dus ook maar een sloot verse kruiden meenemen om niet gediskwalificeerd te worden ;)

Alle eer voor de foto's gaat naar mijn vriendin. Ik speel met vuur en kook en zij maakt de foto's. Als we een behind the scene foto hadden zag je mij hard tegen de kooltjes blazen om de mooie rode gloed te krijgen :D

Al bij al vonden wij het beiden echt een topgerecht. Voorbereiding is minimaal en de smaak was fantastisch. Vergt alleen wat planning vanwege de tijd die nodig is voor het marineren.

Mooi gerecht en top foto?s leuk verslag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

dat ziet er ff goed uit zeg.
zit ik hier binnen naar het hollandse weer te staren  :(

mooie locatie en een prachtig gerecht. top

Dit ziet er werkelijk waar fantastisch uit =P~ ik weet op wie ik moet stemmen deze maand ;) een schitterend recept en prachtige foto's, mijn complimenten aan jou en natuurlijk je vriendin.

Heerlijke plaatjes, zie ze vanaf de ski piste, ben nu die friet met schnitzel wel zat......

Kijk dat ziet er ook weer heerlijk uit, weer een ander leuk kip gerecht.
Succes met de foto wedstrijd.

Prachtig gemaakt Marc, terechte winnaar van de foto wedstrijd

Terug
Bovenaan Onderaan