Al enkele jaren ben ik wat bezig met bbq'en.
Het liefst doe ik low en slow in mijn Masterbuilt 710.
Dit is een elektrische smoker en dus niks met vuur te maken.
Qua gemak en onderhoud top. Instellen, controleren ... gaat dus zo goed als foutloos.
Echter mis ik wat de connectie met het effectieve bbq'en en het vuur.
Daarom ben ik al enkele maanden aan het overwegen om een kamado te komen.
Ik heb al reeds een Napeleon PRO 22 waarvan ik momenteel niks op aan te merken heb.
Nu ik toch besloten heb om mij een kamado aan te schaffen, blijf ik twijfelen.
Ik lees al maanden reviews en beschrijvingen en plus en minpunten.
Maar hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel...
Aangezien ik graag 1000-1300 zou willen uitgeven zet ik momenteel in op 2 paarden.
De kamado Joe classic 1 en de Bastard Large compleet.
Momenteel vind ik deze bij https://www.barbecueshop.nl/product/the-bastard-large-complete-2022
Dit voor 1200 + gratis hoes.
De kamado joe komt om 999 + hoes + kolenmandje.
Waardoor de prijs dus bijna identiek zal zijn.
Echter hoor ik bij Kamado Joe Classic I vrijwel weinig tot geen slechte punten.
Enkel het scharnier lijk voor mij een minpunt. Maar ik denk eerder wat je niet hebt, kan je niet missen ?
Ook het rood vind ik een redelijke afknapper. Het vilt die je later kan wisselen naar fiber...
Voor mij dus een goede keuze.
Maar aangezien de basterd nu redelijk goedkoop en persoonlijk mooier is.
Begin ik toch wat te twijfelen.
Ik lees toch vaak slechte reviews. Vooral de topvent die niet sluit. Soms lees ik ook wat instabiel.
Ook kom ik ook vaak tegen dat ze barsten.
Ik weet dat dit zelfde onderwerp 3 jaar geleden eens in stond. ( bijna identiek)
Maar ondertussen zijn we 3 jaar verder en weet niet indien dit al wat veranderd is.
Maar zeker na enkele jaren gebruik, dat de reacties misschien nu anders zijn. ( aangezien dit model 2022 is)
Alvast bedankt en mijn excuses dat dit een soort gelijk onderwerp is dan deze van 3 jaar terug.
Het liefst doe ik low en slow in mijn Masterbuilt 710.
Dit is een elektrische smoker en dus niks met vuur te maken.
Qua gemak en onderhoud top. Instellen, controleren ... gaat dus zo goed als foutloos.
Echter mis ik wat de connectie met het effectieve bbq'en en het vuur.
Daarom ben ik al enkele maanden aan het overwegen om een kamado te komen.
Ik heb al reeds een Napeleon PRO 22 waarvan ik momenteel niks op aan te merken heb.
Nu ik toch besloten heb om mij een kamado aan te schaffen, blijf ik twijfelen.
Ik lees al maanden reviews en beschrijvingen en plus en minpunten.
Maar hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel...
Aangezien ik graag 1000-1300 zou willen uitgeven zet ik momenteel in op 2 paarden.
De kamado Joe classic 1 en de Bastard Large compleet.
Momenteel vind ik deze bij https://www.barbecueshop.nl/product/the-bastard-large-complete-2022
Dit voor 1200 + gratis hoes.
De kamado joe komt om 999 + hoes + kolenmandje.
Waardoor de prijs dus bijna identiek zal zijn.
Echter hoor ik bij Kamado Joe Classic I vrijwel weinig tot geen slechte punten.
Enkel het scharnier lijk voor mij een minpunt. Maar ik denk eerder wat je niet hebt, kan je niet missen ?
Ook het rood vind ik een redelijke afknapper. Het vilt die je later kan wisselen naar fiber...
Voor mij dus een goede keuze.
Maar aangezien de basterd nu redelijk goedkoop en persoonlijk mooier is.
Begin ik toch wat te twijfelen.
Ik lees toch vaak slechte reviews. Vooral de topvent die niet sluit. Soms lees ik ook wat instabiel.
Ook kom ik ook vaak tegen dat ze barsten.
Ik weet dat dit zelfde onderwerp 3 jaar geleden eens in stond. ( bijna identiek)
Maar ondertussen zijn we 3 jaar verder en weet niet indien dit al wat veranderd is.
Maar zeker na enkele jaren gebruik, dat de reacties misschien nu anders zijn. ( aangezien dit model 2022 is)
Alvast bedankt en mijn excuses dat dit een soort gelijk onderwerp is dan deze van 3 jaar terug.