Ik heb zelf bij marmelot de LAVA V333 premium black aangeschaft na 2 solis apparaten te hebben gehad(de duurste op dat moment, allebei met dubbele pomp)
Hoewel de Solis apparaten fantastisch zijn, voldeden deze niet aan mijn specifieke behoefte: continue kunnen sealen.
Ik koop eens in de zoveel tijd mijn vriezer vol met vlees, en portioneer dat dan en vacumeer het.
Bij de Solis moest ik 4 tot 5 keer een pauze inlassen omdat de sealnaad te warm werd, waardoor je allerlei verbindings problemen kreeg met de las verbinding(niet vacuum meer, of gescheurd op de lasnaad vanwege gesmolten plastic)
Toen de laatste het begaf ben ik hier dus specifiek op gaan zoeken, en bij LAVA uitgekomen.
Deze voldoet prima aan mijn behoefte, heeft een dubbele lasnaad, en de vacuüm kamer buigt aan de bovenzijde af in een boog naar beneden, waardoor je minder last hebt van verstoringen van het niet goed verkrijgen van een vacuüm.
Zijn er dan ook nadelen? Jazeker, ten eerste is de prijs fors (ligt vooralsnog boven je budget), en deze machine heeft geen ingebouwde snijmachine om de zakken/rollen op maat te kunnen snijden indien deze net iets te groot zijn, of als je een stuk van een rol op maat moet snijden. Ook kan de lekbak niet uit de machine gehaald worden, maar het lekken is bij mij gelukkig zo goed als nihil.
Heb ik spijt van m’n aankoop? Absoluut niet, ik zou het zo weer doen.
Nu zul je waarschijnlijk denken, jeetje typt ie een heel verhaal, van een machine die toch buiten mijn budget ligt.
Maar wat ik er mee probeer aan te geven, is dat je goed moet kijken naar welke machine het beste bij jouw specifieke behoeften past.
Vacumeer je incidenteel? Dan denk ik dat je prima uit de voeten kunt met de Solis prestige.
Ga je (heel) veel achter elkaar sealen, dan ga je waarschijnlijk tegen de zelfde limitaties/frustraties aan lopen als ik destijds deed.
Ook ligt het er aan wat je wil gaan sealen, ga je bijvoorbeeld heel teer zacht fruit vacumeren zoals aardbeien dan heb je al dat brute geweld niet nodig, en dan kan het handig zijn om het vacuum zelf te kunnen regelen, het zij met een puls functie, of met een draaiknop die indien de schroef iets open gedraaid wordt iets meer valse lucht aanzuigt, waardoor je een minder harde vacuum krijgt.
Mocht een machine niet aan jouw specifieke eisen voldoen, wacht dan even, spaar desnoods door totdat je er één hebt gevonden die volledig naar je zin is, zodat je de gehele levensduur er plezier van hebt.
Ik weet niet welke vacuüm zakken de Lidl vacumeer machine gebruikte, maar voor de Solis die je voorstelt, en mijn vacumeer machine zijn vacuum zakken met structuur nodig.
En zoals
@Ghost al aangeeft kan je deze bij marmelot bestellen, deze zakken met structuur zijn erg goed.
Succes met het maken van je keuze.