BasBQ
Beef en Steak

keuze gas barbeque

  • Onderwerp starter richardbruins
  • Startdatum
R

richardbruins

Gast
Met het lekkere weer kook ik graag buiten. De enige mogelijkheid die ik daarvoor heb op dit moment is een kolen BBQ. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na het werk niet altijd zin heb om deze aan te steken. Verder komt er natuurlijk ongeveer een half uur bij de kooktijd. De kinderen gaan dit ook niet altijd trekken ;)

Nu zat ik te denken aan een gas BBQ met de mogelijkheid voor pannen, een wok enz. Ik kom dat tot de campingaz en de weber met GBS. De prijs van de campingaz is ongeveer de helft  (ook accessoires) in vergelijking met de Weber. verder heeft de campingaz een groter kookoppervlak. Zeker als er een wok gebruikt word moet er wel genoeg ruimte zijn voor  een stukje vlees of sate (bij bv nasi)

Ik snap dat er een kwalitiets verschil is maar is dit zo groot? Misschien goed te weten de bbq staat altijd droog onder de car-port. Zijn er meer opties of kan je die wok en pannen op alle bbq's gebruiken. Als laatste ben ik benieuwd naar de kracht van de zijbrander. Kan je daar bv rijst/groente mee koken of komt het niet verder dan het opwarmen van een potje groente?

Ik hoor graag welke ervaringen met de campingaz zijn en met de weber. Ook niewe en andere opties zijn ook zeker welkom.
 
campingaz zou ik laten staan.... ooit gehad, 5 keer op gebakken. weg ermee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Heb een gasser van Weber: genesis s330. De zijbrander is prima om een pan op te zetten en aardappels op te bakken. Sausje verwarmen kan natuurlijk ook.
Ik heb het vermoeden dat alle gbs systemen dezelfde groottes hanteren (gat in het midden) maar zeker weten doe ik het niet. Veel accesoires zijn grwoon uit te wisselen, zou me verbazen als dat hierin anders zou zijn.
De weber kostte ffies een paar euro, maar voelt ook wel degelijk aan, en qua service en kwaliteit hebben ze een bewezen track record.

Ik vond in de schuur nog een campingaz gasser (fargo dual twin als ik het goed heb). Daar was een plastic pootje afgebroken (wat trouwens volledig aan mezelf lag). Gisteren een nieuw onderdeel besteld en dat was mogelijk ondanks dat het een oud model is, dus das positief. Duurt wel een week of 3 naar schatting alvorens ik deze ga ontvangen....
 
Zoals Romcars al zegt, de Campingaz krijg je spijt van....
De kwaliteit is veel slechter en door de constructie ook lastig schoon te maken/houden tov de Weber.

Waarschijnlijk is de kap ook niet mooi dicht waardoor roken of een lange indirecte sessie niet goed wil.

Als ik moest kiezen, wist ik het wel....
 
Bedankt voor de antwoorden. Misschien moet ik de zij brander weg laten. Dan is een weber Genisis iets goedkoper als de campingaz (master). Als zijbrander neem ik dan wel een inductie of elektrische plaatje. Ik wil graag onder de 1000 euro blijven vandaar de concessie op de zijbrander
 
Ik heb een Summit, waarvan ik de zijbrander nog nooit heb gebruikt. Wordt meer als afzet ruimte gebruikt
 
Terug
Bovenaan Onderaan