Beef en Steak

Kettle Joe kwaliteit

advany

Tondelzoeker
Ik BBQ 4-5 keer per week. Voorheen op een Kamado Joe Junior en tegenwoordig op een Grill Guru Compact.

Gezien de kwaliteit die ik gewend was van de Joe Junior en hoe Kamado Joe vaak wordt vergeleken met BGE, dacht ik met de Kettle Joe ook een kwalitatief goed product te kopen.

Helaas blijkt dat niet waar, de Kettle Joe heeft out of the box de volgende gebreken:
- Thermostaat is niet meer leesbaar en is volledig vochtig (heb na afkoelen altijd met hoes eromheen buiten gehad)
- Grills blijven niet op de slowroller zitten maar 1 van de grills valt er vanaf bij draaien of verplaatsen van vlees. Ik merk ook dat de kant waar het vanaf valt anders is afgewerkt dan de kant waar het niet vanaf valt
- Rook ontsnapt aan alle kanten
- Ashtray verstopt de kettle (ik heb die eruit moeten halen om nog normaal te kunnen BBQ'en
- Het is niet mogelijk om de kamado af te sluiten, er blijft enorm veel luchttoevoer waardoor alle houtskool verbruikt wordt

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit geen Kamado Joe 'kwaliteit' waardig vind. Ik heb in het verleden bijvoorbeeld een Weber gehad, en zelfs die heeft een stuk hogere kwaliteit.

Heb contact opgenomen met de verkopende partij (Beef Exclusief) maar het kan niet meer retour. Heb contact opgenomen met Kamado Joe maar die geven aan niks te kunnen doen en adviseren zelf een pakking aan te brengen:

Ben zwaar teleurgesteld in deze aankoop. Een vriend van me heeft een Weber en die is kwalitatief veel beter.

Zijn er mogelijkheden om van deze Kettle nog een bruikbare aankoop te maken of kan ik het beste verkopen via marktplaats en een echte kamado kopen?

Ik heb geen ervaring met de Kettle Joe maar het bedrag dat je afschrijft ( verschil aankoop en wat je er op MP voor krijgt) bepaald eigenlijk hoeveel je er in mag investeren.
Maar als je er klaar mee bent dan zou ik hem op MP zetten.

Brutale vraag, maar wat heb je betaald voor de Kettle Joe?
Als ik de prijzen op het web zie doen ze qua prijs niks onder op een B-merk kamado.
Ik had al meer negatieve ervaringen gelezen op Amerikaanse fora.
Voor deze prijsklasse wordt er wel wat verwacht en het is zonde als die verwachtingen niet waar worden gemaakt.

Brutale vraag, maar wat heb je betaald voor de Kettle Joe?
Als ik de prijzen op het web zie doen ze qua prijs niks onder op een B-merk kamado.
Ik had al meer negatieve ervaringen gelezen op Amerikaanse fora.
Voor deze prijsklasse wordt er wel wat verwacht en het is zonde als die verwachtingen niet waar worden gemaakt.
Heb er 400 voor betaald omdat ik het kwam ophalen (ipv 425) bij beef exclusief. 40% korting. Maar de waarde van deze kettle zou dus 700 moeten zijn.

Vind het eerlijk gezegd die 400 niet eens waard. Had liever een auplex voor dat bedrag gekocht.

4 tot 5 keer per week barbecueën.. kerel, ik zou de mooiste, grootste en allerbeste barbecue kopen die er is.
Budget is gelijk aan die van je keuken, die gebruik je immers minder, toch?

Ja, ik eet 1 keer per dag. Alleen dingen die ik BBQ vooral. Me gezin niet ;) Ik denk dat ik gewoon voor een goed merk ga. Daar haal ik het meeste plezier uit. Nu goed nadenken of het een medium of large wordt :)

Ja, ik eet 1 keer per dag. Alleen dingen die ik BBQ vooral. Me gezin niet ;) Ik denk dat ik gewoon voor een goed merk ga. Daar haal ik het meeste plezier uit. Nu goed nadenken of het een medium of large wordt :)
Altijd voor een Large gaan!

Heb hier dit advies zelf al heel vaak voorbij zien komen en blij dat ik het destijds heb opgevolgd. Prijs verschil met medium is relatief klein.
Het roosteroppervlak is beduidend kleiner.

Vaak gebruik je maar de helft van je BBQ. Ik heb bijvoorbeeld een halve maan gietijzeren plancha.
Dus als ik dan maar de helft van de BBQ gebruik en dan nog een medium is dit gewoon te klein om met 2 volwassen en 2 kinderen van te eten.

Als eet jouw gezin niet elke dag mee, de keren dat ze mee eten wordt dan een ergernis.

Ook zijn er veel meer accessoires te krijgen voor de Large modellen dan de Medium modellen.

Zo, daar heb ik dus nooit over nagedacht. Inderdaad de helft indirect BBQ'en daarna de helft direct. En dan is die halve indirect meteen te klein!

is het opwarmen alleen niet veel langer bij een large?
Dat maakt niet veel uit.
Als het puur om grillen gaat kan je beter een ketel kopen.
Daar komen de kwaliteiten van een kamado niet tot hun recht.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dat maakt niet veel uit.
Als het puur om grillen gaat kan je beter een ketel kopen.
Daar komen de kwaliteiten van een kamado niet tot hun recht.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Wat ik veel doe nu is:

warm roken en dan afgrillen. In de kleine kamado is dat 15-20 min opwarmen. 1 Uur roken. 30 min afgrillen.

Ik heb een vroeg model van de Kettle Joe en ook daar liep ik tegen een aantal dingen aan.

De thermometer is inderdaad heel erg slecht.
De regeldop bovenop is te klein van doorsnede waardoor als het regent water er afloopt en dan de barbecue in loopt.
Met de roosters en afsluiting heb ik geen probleem. Maar de tafels roesten, het kunststof wordt grijs.
Het asopvangsysteem zit veel sneller vol dan bij de kamado joe keramische barbecues en dan dooft je vuur omdat het geen zuurstof meer krijgt.
Kortom geen aanrader.

Verder doe je alsof Weber een B-merk zou zijn maar voor ketels is dat gewoon nog steeds de allerbeste. Mijn Mastertouch Gold staat al 20 jaar in de tuin, in weer en wind is is nog steeds prima.
De Mastertouch Premium staat er nu zo’n 7 jaar en die is nog als nieuw.

Ja sorry. Kwam zoveel ontevredenheid over kettle joe uit dat ik ontrecht weber in mee nam. Heb ook enorm goede ervaring met weber!

Ik heb ook het vroegere model kettle joe (met rode binnenkant). Ik heb het ding 2de hands gekocht voor nog geen €200,-.

Daardoor is het een prima ding om wat mee te spelen en wat aan te rommelen.
Ik heb een kleine stalen rooster onder de houtskool korf liggen, dit voorkomt dat er kleine stukjes houtskool in de asbak vallen waardoor hij iets minder snel verstopt.
Verder is hij voorzien van vilt en heb ik de schroefgaten afgekit met vuurbestandige kit, deze kon ik van het werk meenemen.
Ook gebruik ik de halve maantjes van de Big Joe om indirect en direct te kunnen grillen.
Mijn drippan is een goedkoop aluminium dienblad van de Action.

Hij bevalt mij voorlopig prima al blijft het lekken van lucht nog steeds wel een dingetje, zo gaat hij bijvoorbeeld niet uit, wat erg jammer is.

Als ik klaar ben met het huis opknappen dan ga ik zeker een echte kamado kopen en mijn oog is daarbij gevallen op de basterd VX large.

1000014741.jpg

1000014469.jpg

1000016378.jpg

1000017544.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie setup!

Ik heb er inmidddels een vilt opgedaan. Dat helpt wel met lekken. Maarja dat verwacht je niet van een kamado joe merk ;) dat je achteraf nog dingen zelf moet fixen.

Ik ga hem zsm verkopen. Zit te denken aan iets praktisch zoals primo JR, bge medium of VX. Wil iets waardoor ik maak 1 bbq/kamado op balkon hoef te hebben.

Ik heb de ketje joe toendertijd ook overwogen.
Toen heb ik hem naast de char griller akorn gezet en ze eens goed vergeleken.
De keuze dat ik voor een stalen kamado bbq ging was een klein kind in de tuin , hij moet dus tegen een stootje kunnen 😂.

De kamado joe viel al snel af door de deksel deze is van enkel staal en dus bloedheet bij gebruik.
De aslade is schrikbarend klein.

De akorn is gemaakt van dubbellaags staal met daartussen isolatie. De deksel blijft bovenverwachting redelijk koel.
Tevens voelt de bouwkwaliteit goed en degelijk aan.

Het pluspunt van de kamado joe is dan weer wel de slowroller, al vond ik het verstellen van het schanier ook niet echt soepeltjes verlopen.

Ik heb de ketje joe toendertijd ook overwogen.
Toen heb ik hem naast de char griller akorn gezet en ze eens goed vergeleken.
De keuze dat ik voor een stalen kamado bbq ging was een klein kind in de tuin , hij moet dus tegen een stootje kunnen 😂.

De kamado joe viel al snel af door de deksel deze is van enkel staal en dus bloedheet bij gebruik.
De aslade is schrikbarend klein.

De akorn is gemaakt van dubbellaags staal met daartussen isolatie. De deksel blijft bovenverwachting redelijk koel.
Tevens voelt de bouwkwaliteit goed en degelijk aan.

Het pluspunt van de kamado joe is dan weer wel de slowroller, al vond ik het verstellen van het schanier ook niet echt soepeltjes verlopen.
Die slowroller zijn veel reviews van dat het weinig toevoegd. Wat goed om te horen dat akorn stukken betet is :)

Dit is de balkon. Wil in de zomer de twee bomen naar beneden plaatsen. Dan die kleine kamado wegdoen en een medium/grote voor in de plaats.

1000040712.jpg

Voor nu doorgaan op de kettle...

1000040736.jpg

Ik zou bij vervanging zeker voor een Large kamado kiezen.
Merk is verder persoonlijk, maar als het je enige bbq is, zou ik zeker niet kleiner gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan