Beef en Steak

Kerst met hindernissen.

Antal

Sprokkelaar
Met kerst is er bij ons in de familie weer een groot familiediner met 12 man (en een vegetariër). Vorig jaar was het bij ons en was de beenham van mijn Bastard een groot succes. Nu mag ik dit jaar weer het vlees verzorgen met de hindernis dat er ter plekke geen bbq is. Wie heeft tips over recepten die ik een dag van tevoren kan maken en toch met goed fatsoen een dag later kan serveren. Stoofvlees is natuurlijk een optie maar ben eigenlijk op zoek naar iets anders.

Zelf vind ik Char Siu erg lekker. Eten de Chinezen ook met kerst. Na het maken en afkoelen vacumeren en dan de volgende dag opwarmen.

Is lekker als opzichzelfstaand gerecht met wat groenten in zuur of rijst. Anders ook lekker op een klein broodje.

Met kerst is er bij ons in de familie weer een groot familiediner met 12 man (en een vegetariër). Vorig jaar was het bij ons en was de beenham van mijn Bastard een groot succes. Nu mag ik dit jaar weer het vlees verzorgen met de hindernis dat er ter plekke geen bbq is. Wie heeft tips over recepten die ik een dag van tevoren kan maken en toch met goed fatsoen een dag later kan serveren. Stoofvlees is natuurlijk een optie maar ben eigenlijk op zoek naar iets anders.
betaalverzoekje sturen en dan een 2de hands wga aanschaffen en meenemen 😜

Is er wel een optie tot verwarmen in een oven?

Ik zou ipv een groot stuk dan toch uitkomen op een pulled kerst feestje denk ik maar dat is meer mijn onzekerheid om het kerstfeest niet te verknalle door een groot stuk vlees mee te nemen wat de dag erna niet zo lekker meer is.
Ja je kan een overnight brisket maken en meenemen in een koelbox maar daar gaat wellicht je nachtrust 🤣

pulled chicken
pulled pork
pulled beef
pulled jackfruit voor je vegatarier.

Van alles een mooie portie, altijd nog lekker in te vriezen naderhand.
In combinatie met een heerlijke wilde paddestoelen risotto, kan je mooi vormgeven ook door het in een bakje te doen en om te kiepen op een bord.
Pulled ... pasteitjes erbij op planken.

Succes!
Screenshot_20241020_080531_Chrome.jpg

Mensen die geen bbq hebben dus? jammer dat het familie is want daar zit je natuurlijk altijd aan vast. Als het nu vrienden waren lijkt verwijderen uit de vriendenkring mij ik dit geval de beste optie ;)

Kan je (of waar het gevierd wordt) niets meenemen/ lenen? Ik gebruik een of meerdere bbq's, voor mij extra ovenruimte. Binnen alleen een combi-ding. Dus alle ruimte is welkom. Zeker als anderen ook een gerecht maken, ze hebben altijd een oven nodig want niemand wil lang achter het fornuis staan met kerst.

Terug
Bovenaan Onderaan