BasBQ
Beef en Steak

Kerst BBQ?

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Ga je wat op de BBQ maken deze kerst en zo ja wat dan?

Zelf maak ik eerste kerst dag een gepekelde kalkoen in de WSM.
 
Als we wat op de BBQ doen wordt het de tweede dag, het zal wel een zelf gevulde rollade worden met wat kriel en een beetje groente en daar na zelf gemaakt koffie ijs met een likeurtje er bij.
 
Ik maak twee kalkoenen op de Pro Q Frontier, mits het past ;), anders op twee barbecues.
 
dat zijn er al 4 Gerard  ;)
 
Dat gaat niet passen ;) tapatalk heeft wat kuren op mijn huidige locatie... Verbinding is niet helemaal in orde hier...

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
 
Lamsschouder, Cote de boeuf of ik ga voor een lading kleine hapjes. Zoals je al ziet ik weet het nog niet. Maar dat de BBQ aangaat is een ding wat zeker is.
 
1e kerstdag wordt niet bijzonder, gaan we overal en nergens heen.
2e kerstdag wordt een Yorkshire white rack of Pork, met een aardappelgratin met allerlei bijgerechten en waarschijnlijk brulee als nagerecht.
3e kerstdag (ja, die bestaat hier ook) Beer Can Chicken, spareribs, MOINK-balls, en andere hapjes.

heb mijn handen wel weer vol zo
 
Ik ga ook voor de kalkoen van Dennis  8)

Of eigenlijk haar zusje dan denk ik  ;D ;D
 
iets met vis op de smoker, ligt eraan wat mijn vrouw meeneemt  ;D
En misschien al voorbarig  :p maar met oudjaar geen oliebollen maar iets van de BBQ en de smoker
 
1e Kerstdag naar familie , dus ik ben benieuwd.
2e Kerstdag,
amuse : wildpaté met bosbessenjam
voorgerechten: bospaddenstoel soepje en carpaccio.
hoofdgerecht: Picanha steak met chimichurri, pepofte piepers ( bijgerechten verzin ik nog )
nagerecht : Brusselse wafels met ijs, ananas en tuttifrutti.
rest van de avond koffie, likeur etc.

voor de Picanha ( van Beef& Steak) ga ik de grill methode van Noskos volgen met maar fleur de sel en een beetje grove peper.
 
Denk dat ik een beenhammetje ga klaarmaken.
Lekker makkelijk, maar wel erg lekerrrrrrr
 
Ik ga eerste kerstdag een nep-kalkoen maken (lees kip) met geroosterde groente. Misschien nog een peren crumble als toetje

Tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouders. Ik neem me (gisteren gekochte) cobb mee en ga deze dan ontmaagden met Moinks Fardo style en vegi Moinks en ik maak nog een cocktail. Ik ben namelijk chef amuses ;)
 
vanavond (Kerst avond) 2 bierblik kippen. De kalkoen gaat volgend jaar gebeuren op de WSM!  8)
 
Eerste kerstdag hebben we een koud buffet. Hiervoor gaan er morgenochtend een stuk rosbief, een stuk varkens bovenbil en een kalkoenfiletje op de OTP. Verder nog zelfgemaakte tomatensoep en zalmsalade, maar die worden conventioneel bereid in de keuken. Tweede kerstdag moeten we helaas koermetten :(.
 
Hier zijn we beide defect, dus word een simpel kerst, enige voordeel is dat de tafel nog een keer in de lak gaat.
En hoop dan een aftrap te kunnen doen op 2de kerstdag. Het kriebelt wel heel erg om de oval aan te steken.
Dacht dat het ergste wel achter de rug is maar we lijken nu wel 2 blaffende honden.
 
balen RoBBQ
 
Beterschap daar!
 
Balen Rob, maar hoop op een lekkere tweede Kerstdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan