Beef en Steak

Kerst Bbq voor 15/17 personen

Carnao

Pitmaster
Hallo Allen,

Bij deze mijn eerste topic opgestart.

De komende kerstdagen ben ik verzocht een BBQ voor wat naaste familie te organiseren. We spreken over 12 volwassenen en 5 kinderen.
Ik had gedacht om hiervoor pulled pork en spareribs te gaan maken maar ik heb nul ervaring met koken voor een wat grotere groep.
De 3 to 4 racken ribs die ik normaal gesproken voor mijn gezin maak verdwijnen elke keer als sneeuw voor de zon dus wil niet weten wat  12 volwassenen doen.
Ik heb een master touch 57 en WSM47 tot mijn beschikking en ben vooral op zoek naar tips qua hoeveelheden en tijden voor de WSM (die heb ik nog niet zo heel lang nl)

Dank alvast.

pp kan natuurlijk prima op de WSM, afhankelijk van je vlees (procureur?) ben je dan 10 tot 15 uur onderweg. ook de spareribs lekker op de WSM maken afhankelijk van de dikte van je ribs de 3-2-1 methode toe passen.
succes

De PP kun je prima van te voren klaarmaken en op het moment supr?me opwarmen met wat saus en appelsap, en wanneer je een ribrack gebruikt (of de overbekende IKEA-dekselhouder) kun je ook een flink aantal slabs tegelijk klaarmaken (bijv. middels de 3-2-1 methode) Succes en eet smakelijk!

Ook voor de ribs kun je ervoor kiezen om de 3 en de 2 een dag eerder te doen. Betekend dat je minder bezig bent en dus 'gezelliger' overkomt. Maar het kan ook een keuze zijn om juist bezig te zijn :).
Vooraf een MOINK ball?

Jowi zei:
Ook voor de ribs kun je ervoor kiezen om de 3 en de 2 een dag eerder te doen. Betekend dat je minder bezig bent en dus 'gezelliger' overkomt. Maar het kan ook een keuze zijn om juist bezig te zijn :).
Vooraf een MOINK ball?

Of chicken lollipops? Of allebij

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Super idee om het vooraf te bereiden daar had ik niet aan gedacht. Das dus twee dagen plezier op de barbecue. Toevallig gisteren het rek van de ikea van een collega gekregen dus ook dat komt in orde. Nu nog uitvogelen hoeveel racks ik ga maken.

MarcovdK zei:
Super idee om het vooraf te bereiden daar had ik niet aan gedacht. Das dus twee dagen plezier op de barbecue. Toevallig gisteren het rek van de ikea van een collega gekregen dus ook dat komt in orde. Nu nog uitvogelen hoeveel racks ik ga maken.
Als je meerdere gerechten hebt houdt men meestal 1 rack voor 3 personen aan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan