Beef en Steak

Kangaroe rumpsteak

Ridevi71

Forum Meubilair
Hoi BBQ collega's,

Laatst liep ik door de sligro, en daar viel mijn oog op een stukje kangaroe vlees.
Nu vind ik het altijd erg leuk om eens iets nieuws te proeven, een beetje "out of the box"  te eten.
Niet dat kangaroe onbekend Is, maar heb het zelf nog nooit van de bbq gegeten.

1+1=2

Gisteren de rumpsteak uit de vriezer gehaald, zodat het op zijn gemak in de koelkast kan ontdooien.
Vandaag op zoek naar een receptje.
Op het grote web gevonden dat het lekker Is om het te grillen als rundvlees. Dus enkel en alleen zout en peper tot een kern van 50-55 graden.
OK. Das de Nederlandse variant. Maar hoe doen ze het down under?
Even zoeken en daar rubben ze hem (althans hetgeen ik gelezen heb) ipv alleen zout.

Conclusie: lichtjes rubben, zout en peper kan altijd nog toegevoegd worden, en even indirect roken met een klein stukje eikenhout, daarna afgrillen tot een kerntemperatuur van ca 50 graden.
De rub die gebruikt is, heb ik kort geleden van een kennis gekregen uit de states. Vanwege de onhandige verpakking in een potje gekieperd, dus hoe de rub is opgebouwd weet ik niet.

De pic's

Zonder rub
21efFaW.jpg

Met rub
hBTsWDJ.jpg

Op de bbq bij 200 graden
KE1ecXb.jpg

Nog even direct
wuUt0GH.jpg

Klaar! Nog even 5min rusten
f2IVMy6.jpg

Op het bordje
JjSSA5m.jpg

Heerlijk met zelfgesneden frietjes, aardappeltjes, zelfgemaakte knoflook mayonaise.
Dat groene rechts op de laatste foto is groente  :)

Wat vonden we ervan?
Geweldig lekker. Zachter van smaak dan eendenborst, maar wel uitgesproken. Echt een heerlijk stukje vlees.
Gegeten als een koning  B-)

Bedankt voor het kijken
Rick

Lust ik wel!

Terug
Bovenaan Onderaan