BasBQ
Beef en Steak

Kamado wel/niet verrijdbaar

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Dag allen,

Ben al een week of 2 aan het oriënteren op een kamado. Na veel lezen en vergelijking komt de KJ2 volgens mij het meest compleet & innovatief uit de bus. De Big Joe is echt te groot, ga ik nooit nodig hebben, dus het wordt waarschijnlijk de classic 2. De vraag is echter nu: ga ik voor het vrijstaande model of de verrijdbare. De twijfel zit ‘m in het volgende:

Ik ben voornemens om met U-elementen en wat restant keramische tegels (100x50) een buitenkeukentje neer te zetten van zo’n 2-2.5m breed (inclusief kamado). Zoiets als dit maar dan anders.

Deze staat in de open lucht onder een pergola. Dus pakt best wel wat weer en wind / blad / verdwaald vogelpoepje. Nu kan ik er prima een hoes omheen doen maar ik begrijp van anderen op dit forum dat dit voor condens en schimmel zorgt. Dus de vraag is of ik de buitenkeuken niet beter kan onderbreken in het midden en daar de verrijdbare variant in zet zodat ik ‘m met slecht weer naar binnen kan doen. Zonder onderstel lijkt de classic 2 namelijk lastig te tillen.

Zijn er mensen op dit forum die een soortgelijke situatie hebben en bewust hebben gekozen voor het een dan wel het ander?
Als cementblokken & keramische tegels overigens een slechte keuze zijn en ik beter een houten frame kan (laten) maken dan hoor ik dat ook graag.

Alvast dank!
 
Ik weet wat iedereen roept, maar bij mij staat ie onder een afdak onder een water- en luchtdichte hoes.
Na afkoelen zetten ik de volgende dag de schuiven open en de hoes er over.

Geen last van schimmelvorming. Wel gebruik ik hem maximaal 2 weken niet.
 
Tja, naar binnen is altijd beter dus mobiel houden geniet dan de voorkeur.
Zelf ben ik meer van het hout maar je voorbeeld zag er ook zeker niet verkeerd uit
Je zal hier toch echt uit je persoonlijke beleving een keuze in moeten maken.
Succes, het is gelukkig een "luxe probleem". ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan