Beef en Steak

Kamado schoonbranden na Brisket = pizza bakken

 
 

Visca

Kooltjesharker
Berichten
149
Na de brisket vorige week heb ik de Kamado niet verder opgestookt en hij was dus mooi donker van binnen, dat moest even weer mooi wit worden. Dat doe je met hitte, veul hitte, schoonbranden dat ding. En het is zonde die hitte niet te benutten, dus er ging weer eens pizza gebakken worden.

Helaas heb ik alleen foto's van de eerste pizza (margherita) en geen hele fotorapportage van de deegbollen en zo. Ik maak het deeg altijd zelf, dat geeft echt veruit de beste resultaten. En een houten pizzaschep, dat geeft zoveel minder gedoe met blijven plakken en zo.

Maar goed, foto's dus:
PXL_20240920_153154144.PORTRAIT.jpg

De margheritta ligt er klaar voor en op de thermometer is te zien dat de KJC I ook wel warm is :)

8-10 minuutjes later heb je dan dit:
PXL_20240920_154139773.PORTRAIT.jpg

Pracht van een pizza en ook errug lekker. Mijn oudste dochter (3 jaar) is nog niet zo avontuurlijk als het op pizza aankomt dus er wordt altijd als eerste een margherita gemaakt. Daarna is iedereen zo hongerig naar meer dat ik tempo moet blijven houden en vergeet verdere foto's te maken.

Ik heb het inmiddels allemaal redelijk onder de knie met het maken van pizza, vandaag stond behalve margherita ook een variant met kaas, salami en (Griekse) Kalamata olijven (laat het de Italianen niet horen) op het menu, evenals een klassieke Napoli (tomaat, kaas, ansjovis en kappertjes). Deze drie waren allemaal top,
toch mislukte net de ene soort die ik voor het eerst maakte vandaag. Pizza met tomatensaus, kaas, gorgonzola, rode ui en druppels balsamico crema. Deze was te dun/toppings te zwaar en hij bleef net iets plakken aan de pizzaschep waardoor hij eenmaal op de steen in het midden iets kapot was. Dat gaat plakken en zo. De stukken die ik er goed af kreeg waren heerlijk dus deze ga ik zeker nog vaker proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan