BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe classic 2017 model

 
 

Vatos

Kooltjesharker
Berichten
166
Goede middag!

Voorheen had ik altijd een kamado joe, nu heb ik deze verkocht wegens onhandigheden.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een vervanger, ik twijfel erg tussen de Kamado Joe classic 2017 of de green egg large
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kamado Joe 2017? Ik heb hem zelf wel al in de webwinkel gezien, maar ik vraag me erg af hoe deze bevalt.
Mijn eigen kamado joe (ouder model) heb ik verkocht omdat ik er niet erg tevreden over was, afwerking etc.

Mvg
 
Heb sinds kort de KJ Classic 2 en ben tot nu toe erg tevreden.
Vooral het vernieuwde scharnier en de nieuwe afdichtingsring zijn een echte verbetering.
Ook de nieuwe luchtuitlaat werkt erg prettig.

Ik heb serieus goed gekeken naar BGE, KJ En Monolith en heb geen spijt van mijn keuze. Afwerking is ook goed, alleen laat de coating bij het handvat iets los. Dat houd ik in de gaten maar lijkt niet verder te gaan.

Het zijn allebei prima apparaten, prijs ligt niet echt ver uit elkaar. Dus voornamelijk een persoonlijke keuze. Ik heb vanwege meer innovatie KJ gekozen.
 
Vatos zei:
Goede middag!

Voorheen had ik altijd een kamado joe, nu heb ik deze verkocht wegens onhandigheden.

</knip>

Mijn eigen kamado joe (ouder model) heb ik verkocht omdat ik er niet erg tevreden over was, afwerking etc.

Mvg
Ik heb geen KJ Classic II, maar dit zegt me niet echt veel... wat vind jij onhandig van de KJ Classic en bij welke onderdelen was je niet tevreden over de afwerking?
 
[/quote]
Ik heb geen KJ Classic II, maar dit zegt me niet echt veel... wat vind jij onhandig van de KJ Classic en bij welke onderdelen was je niet tevreden over de afwerking?
[/quote]

Onhandigheden, bedoelde ik omstandigheden  :)

Verder, bij mij had ik veel problemen met het vilt, de dome stond niet mooi recht op de kamado en en problemen met de ijzeren band.
Deze problemen lijken nu verholpen te zijn met de 2017 versie, vandaar dat ik twijfel.
 
Haha, dat scheelt nogal :)

Misschien had je een maandagmorgen-model in plaats van dat er iets structureel mis was met de KJ Classic lijn. Wat zei de verkoper over de dome en band? Scheef is scheef, lijkt me. Dat mag imho gewoon niet bij zo'n aankoop. En had je problemen met het vilt doordat de dome niet was uitgelijnd?

Het nieuwe vilt zal zich nog moeten bewijzen op de Classic II, ben ik bang. De reviews van de Classic II beginnen mondjesmaat uit te komen, maar er is natuurlijk nog niemand die het al meer dan een jaar gebruikt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan