BasBQ
Beef en Steak

Kalfslapjes....

 

Cbl

Sprokkelaar
Berichten
45
Na gisteren de BGE te hebben ontvangen hebben we gelijk een hele kip er op gedaan, De kip vonden we niet zo gelukt, misschien verkeerd gekruid geen idee.. maar...hier geen foto's van dus niet gebeurd...  ??? wel een foto vans de nieuwe spulletjes..

image-5.jpg


Overigens vinden we de smaak die de kolen afgeven wel wat aan de sterke kant, misschien een kwestie van wennen?

Maar goed......

Zojuist even iets nieuws geprobeerd, heb bij de islamitische slager wat kalfslapjes laten snijden voor vanavond, natuurlijk 1 lapje extra om uit te testen :-D

Ik heb ze gekruid met peper, zout en wat bge kruiden (down en dizzy) besprenkeld met olijfolie.. En bij de kolen wat appelhout gedaan... Misschien wordt het niks.. Maar ach het is de eerste keer en dan probeer je wat haha..

image-7.jpg


Ik heb het lapje indirect gedaan eerst op 140 graden en later iets de temperatuur verhoogt naar 180 graden..

image-8.jpg


Al met al heeft het 30 minuten gelegen en heb ik het een paar keer gedraaid maar dat was volgens mij niet echt nodig...

image-9.jpg


Het heeft me prima gesmaakt, lekker mals en heerlijk sappig... Op de foto lijkt het wat te lang geleden maar het was nog licht ros?...
 
ziet er goed uit.
gefeliciteerd met je BGE, jammer van je kippetje.

houtskool moet je maar eens naar zoeken hier, zijn verschillende draadjes over
 
Gefeliciteerd met je eitje!

Je had je vlees niet hoeven draaien, het gaart indirect.
Iedere keer als je je eitje opent krijgen de kolen nieuwe zuurstof en wordt je eitje weer warmer.
Een kerntemperatuurmeter met draadje biedt dan uitkomst. Hoef je het ei niet te openen om de temp van je vlees te weten.
 
wat is dat eitje nog maagdelijk schoon ;) veel plezier met je nieuwe aanwinst!
 
Mooi spulletje bij elkaar zo!! :p
 
Gefeliciteerd met je aanwinst !
 
ooi gemaakt gefeliciteerd met je BGE .
 
Dat is een prima aanschaf!
 
Mooie Q hoor.
Die importeurs krijgen het druk door dit forum ;D
 
Lekker blijven klooien met die mooi q en dito tafel.
Ik ben wel tevreden over de Black range, maar smaken verschillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan