BasBQ
Beef en Steak

Japanse Sat?

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Ben weer eens aan het bladeren in ??n van de boeken van Steven R. Deze sprong er gelijk uit en vrij simpel om te maken,... dus vrouwlief snel boodschappen gedaan en bbq'en. :)


Alles netjes voorbereiden, sat? met bosuitje ertussen. Ziet er iig al wel mooi uit!!  :)  Saus is relatief makkelijk en met een citroen van mijn eigen boompje (erg blij mee ;) ).


2014-07-15 Japanese Satay 01 by Bidle, on Flickr


2014-07-15 Japanese Satay 02 by Bidle, on Flickr


2014-07-15 Japanese Satay 03 by Bidle, on Flickr



De Bidle01 is flink warm dus ze mogen erop. Tijdens het grillen moeten ze continue voorzien worden van saus,..... wat een bende!!! Stond al bij dat je het eventueel ook halverwege door een bakje mag halen..... dus toch maar een kom gepakt en ze daar telkens even snel doorheen gehaald. Uiteraard een beetje als mosterd na de maaltijd en dan nog wordt het een kliederboel,.....  :p


2014-07-15 Japanese Satay 04 by Bidle, on Flickr


2014-07-15 Japanese Satay 05 by Bidle, on Flickr


2014-07-15 Japanese Satay 06 by Bidle, on Flickr


2014-07-15 Japanese Satay 07 by Bidle, on Flickr



Ennnnn, klaar..... het rooster is een zooitje, maar dit is wel erg lekker zeg,....had niet verwacht dat het zo lekker zou zijn. Mede omdat je de saus dus pas tijdens het grillen toevoegt. Enfin, zeker voor herhaling vatbaar.  :)


2014-07-15 Japanese Satay 08 by Bidle, on Flickr



ps. Recept komt uit "Het grote bbq boek" van Steven Raichlen.
 
zou dat zomaar lusten, weet ik zeker  :)
 
Ah, dat is grappig!! Toch maar eens kijken tussen alle maandelijkse Steven&Me gerechten. Zal ongetwijfeld nog meer tussen staan dat kan bevallen. :)

Dus mag/kan deze rekenen als de eerste,...  :|
 
Das een mooi plankje zo!!!
 
Lekker hoor!!
 
die heb ik ook wel eens gemaakt, ze zijn echt een aanrader!
 
Ziet er zeer smakelijk uit. En schoonmaken na de tijd moet je toch :). Misschien een domme vraag, maar die sateh saus doet die geen afbreuk aan de smaak van de Japanse satehtjes. Bij de indonesische variant kan ik het me wel voorstellen, maar de Japanse :-/
 
150degrees zei:
Ziet er zeer smakelijk uit. En schoonmaken na de tijd moet je toch :). Misschien een domme vraag, maar die sateh saus doet die geen afbreuk aan de smaak van de Japanse satehtjes. Bij de indonesische variant kan ik het me wel voorstellen, maar de Japanse :-/

Schoonmaken is ook geen groot probleem,.. roosters gaan hier standaard in een weekbak en de dag erop zijn ze makkelijk schoon te maken. Werkt perfect!  :)
De saus,.. tja is een kwestie van smaak. Doe er zelf maar weinig bij en eet het meer met de sla en brood. :)
 
Toen ik de foto's zag dacht ik gelijk aan de yakitori van de S&M. Afgelopen weekend de saus uit de vriezer gehaald en een paar voor m'n vrouw en dochter gemaakt.


Is altijd een succes. Ik gebruik/bewaar die saus nooit meer in een bakje die ik later nog eens wil gebruiken. Zit er wel vast is als ie eenmaal afgekoeld is :D


Maar de smaak is dan ook wel super.



 
Mmmmmm lekker. Alleen begrijp ik het Franse brood en de pinda sauce niet want het was toch Japans?

Gelukkig voor mij straks Italiaans niet van de BBQ maar goed draaien in de pan. Ook lekker. Morgen BBQ met drie oud collega's plain and simpel burgersflippen, maar die Steve moet ik ook maar eens kopen.

Voel me wel een super NOOB met dat nieuwe Weber recepten boek  :D
 
Noemden ze dat niet Fusion Cooking. Dingen uit verschillende keukens (landen) met elkaar combineren?
 
150degrees zei:
Noemden ze dat niet Fusion Cooking. Dingen uit verschillende keukens (landen) met elkaar combineren?

Dat was idd het antwoord van een pro!! Voorlopig houd ik het maar bij hobbyist.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan