Beef en Steak

Jan stelt zich voor

Jantje076

Tondelzoeker
Hallo iedereen, ik ben Jan, 53 jaar en woon in het mooie Breda. Na jaren worstjes en speklappen verbranden op een huis tuin en keuken bbq, heb ik afgelopen week mijn eerste serieuze bbq aangeschaft. Een Weber Master touch 5750. Na het in elkaar zetten van het ding wilde ik toch wat serieuzere gerechten maken. Maar hoe pak je dat aan? Na veel googelen en filmpjes op YouTube kijken kwam ik terecht op Noskos… een wereld ging voor me open! Ik kreeg al snel in de gaten dat enkele dingen waar ik niet aan dacht erg belangrijk waren. Dus ik snel weer terug naar de winkel voor een thermometer, de juiste kolen en diverse gereedschappen. Na enig aarzelen bedacht ik me dat ik in ieder geval iets moest proberen wat ik nog nooit gemaakt had en waarmee ik mezelf moest dwingen de basisbeginselen van de temperatuursbeheersing te begrijpen. Een Beer Can Chicken zou het worden. Na enkele malen het filmpje bestudeerd te hebben trok ik de stoute schoenen aan. Ik heb hem genaakt zoals `Noskos het me liet zien in zijn filmpje. Hij zal vast nog beter kunnen maar hij had de juiste temperatuur, was sappig en het vel was knapperig. Ik was er in elk geval reuze trots op, en besmet met het virus. Ik hoop hier vooral heel veel te leren en me. Erder te verdiepen in het mooie bbq land. Erg bedankt dat ik ben toegelaten tot het genootschap en de hartelijke groeten. Ik weet niet of het kan en mag, maar wil toch een foto bijvoegen van mijn eerste kippetje. Groeten Jan!
2214F7B5-B882-42E2-B37B-6E80EF158FC9.jpeg

Welkom Jan! Veel plezier hier!
Je kippetje ziet er lekker uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Welkom! Mooie introductie en mooie BBQ heb je ook! Kippetje ziet er goed uit, veel plezier nog met de BBQ.

Jan welkom op het Genootschap. Die filmpjes van noskos zijn best handig.

Welkom Jan!

Welkom Jan! Veel lees en bbq plezier. Kippetje ziet er goed uit

Dat is letterlijk een heel fijn bruin kippetje geworden zo, (y)
Welkom op het Genootschap en heel veel leerplezier hier en vooral, schroom niet om te vragen!

Welkom Jan, dat is een mooie kip geworden.
Er is veel informatie te vinden en die site en filmpjes van Noskos, zijn langs alle info die te vinden is op dit forum een mooie leidraad.
Veel BBQ-plezier!

Terug
Bovenaan Onderaan